اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

راه‌اندازی پردیس بین‌المللی در مرز خراسان‌جنوبی برای پذیرش دانشجوی خارجی

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به سرمایه گذاری و تامین زیرساخت‌های این منطقه گفت: یکی از برنامه‌های این سازمان راه اندازی پردیس بین‌المللی در مرز برای پذیرش دانشجویان افغان است.

راه‌اندازی پردیس بین‌المللی در مرز خراسان‌جنوبی برای پذیرش دانشجوی خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «حسین زارعی» مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: جلسه مشترک انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی و دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران استان برگزار شد.

وی با اشاره به تعاملات خوب بین این دو نهاد افزود: تاکنون هفت جلسه کارشناسی مختلف در قالب بازدید از دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران و بازدید از برخی واحدهای مستقر در سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این همکاری‌ها در ارتباط با سه واحد آذین چرم، واحد صنایع نساجی آرمان الیاف آسیا و لوازم آرایشی خواهد بود.

زارعی با اشاره به دغدغه تأمین زیر ساخت‌های لازم گفت: در تأمین زیر ساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی شرایط به گونه‌ایست که صفر تا 100 برعهده ما بوده و به جرأت می‌توانیم اعلام کنیم که مجوز سرمایه‌گذاری در کمتر از 72 ساعت صادر می‌شود.

وی با تأکید بر روند صدور مجوز در منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی گفت: این می‌تواند الگویی برای دیگر مناطق ویژه اقتصادی در کشور باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: روز به روز شاهد سرمایه‌گذاری‌های خوبی در منطقه ویژه اقتصادی استان هستیم که انتظار می‌رود با توجه به رویکردهای موجود ظرف یکی دو سال آینده بهترین منطقه ویژه اقتصادی در کشور باشیم.

زارعی ادامه داد: با توجه به وجود دو سایت منطقه ویژه اقتصادی یکی در بیرجند و دیگری در نقطعه صفر مرزی و نزدیکی با کشور افغانستان راه‌اندازی پردیس بین‌المللی در مرز برای پذیرش دانشجوی افغان از برنامه‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی در استان است.

گام‌های خوب منطقه ویژه اقتصادی برای اشتغال جوانان

«اکبری» رئیس بسیج ادارات وکارخانجات خراسان‌جنوبی هم در این دیدار اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی در خراسان‌جنوبی رویکرد خوب و ویژه‌ای نسبت به اشتغال و صنعت دارد.

وی گفت: علیرغم اینکه سرمایه‌گذار اصلی منطقه ویژه اقتصادی استان فردی غیر بومی است، اما دلش برای اشتغال می‌تپد و این روحیه برای ما قابل تقدیر است.

رئیس بسیج ادارات وکارخانجات خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در برهه‌ای حساس قرار داریم و  ایجاد اشتغال اولویت اول در جامعه است.

 اکبری با بیان اینکه باید همه تلاش کنیم تا بت بیکاری را بشکنیم، ادامه داد: در این راستا منطقه ویژه اقتصادی گام‌های خوبی برداشته است.

وی گفت: فرهنگ کار دسته جمعی وگروهی باید در خراسان‌جنوبی ترویج شود چرا که برکت در کار انفرادی نیست.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول