اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

بازی‌های رومیزی «حامی ایمنی» و «طوطی و بقال» برگزیده شدند

رتبه‌های اول و سوم نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان تهران در بخش اسباب‌بازی به اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعلق گرفت.

بازی‌های رومیزی «حامی ایمنی» و «طوطی و بقال» برگزیده شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، جشنواره فیروزه که هر سال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب برترین کالاهای فرهنگی و اسباب‌بازی برگزار می‌شد امسال با رویکرد جدید از سوی تمامی استان‌ها با مسوولیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها ‌در هر ۳۱ استان با دربرگیری رشته‌های مختلف برنامه‌ریزی و برگزار شد.

بر همین اساس، امسال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران جشنواره را در دو بخش جداگانه اسباب‌بازی و نوشت‌افزارهای تولید شده برگزار کرد.

هیأت داوران نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان تهران بازی‌های رومیزی «حامی ایمنی» و «طوطی و بقال» را حائز دریافت رتبه اول و سوم این رویداد معرفی کرد.

بر اساس رأی هیأت داوران، بازی رومیزی «حامی ایمنی» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران موفق به دریافت رتبه اول بخش اسباب‌بازی به خاطر نگاه ویژه به آموزش و ترویج فرهنگ همکاری، همیاری و مشارکت شهروندان در مسائل شهری و اجتماعی، طراحی فرایند مناسب بازی، تصویرسازی مناسب از پاسداشت اقدام‌های ارزشمند قشر آتش‌نشانان شد.

این بازی که از سوی شهاب محسنین طراحی شده، کودکان و نوجوانان را با ماموریت‌ها و وظایف تلاش‌گران این عرصه آشنا می‌کند.

همچنین سرگرمی «طوطی و بقال» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه دواره (خانه طراحی ایده) نیز رتبه سوم بخش سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی‌ها برای توجه ویژه به ادبیات فاخر و متون کهن فارسی، فرایند خلاقانه بازی و ارتباط مناسب بین نسل‌های مختلف، دریافت کرد.

سرگرمی «طوطی و بقال» بر مبنای حکایتی از دفتر اول مثنوی معنوی اثر مولانا جلال‌الدین محمد بلخی شاعر قرن چهارم هجری قمری است. این محصول با طراحی عماد ارغند حاصل تحقیق و پژوهش اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری در قالب پروژه ادبیات متون کهن فارسی تولید شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول