اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

استاندارآذربایجان غربی: باید ۳ هزار هکتار گلخانه ایجاد شود/ سهم ۴.۸ درصدی استان از تولیدات بخش کشاورزی

استاندارآذربایجان غربی سهم استان از تولیدات بخش کشاورزی کشور را ۴.۸ درصد اعلام کرد و گفت: نهضت گلخانه‌ای را با جدیت در استان آغاز و ۳ هزار هکتار گلخانه تاسیس کنیم.

استاندارآذربایجان غربی: باید ۳ هزار هکتار گلخانه ایجاد شود/ سهم ۴.۸ درصدی استان از تولیدات بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی استان با حضور وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: استان آذربایجان غربی با تولید ۳۳ درصد سیب کشور رتبه نخست را در اختیار دارد.

وی گفت: متاسفانه سیاست‌های انقباضی و ریاضتی در خصوص احیای دریاچه ارومیه و کاهش آب کشاورزی گریبانگیر این حوزه شده است و بیشترین فشار این ستاد به استان آذربایجان غربی وارد می‌شود در حالی که سایر استان‌ها هم سهیم هستند اما تاوانش را ما می‌دهیم.

آذربایجان غربی ادامه داد: استان آذربایجان غربی در بحث اشتغال ۳۳ درصد و در حوزه مراتع دارای ۲ هزار و ۶۰۰ هزار هکتار زمین زراعی و در بخش صادرات نیز سالانه ۶۵ هزار تن محصولات تولید می‌کند.

معتمدیان تدوین سند جامع کشاورزی که سال گذشته در آمایش سرزمین تصویب شده است را خواستار شد و افزود: این سند شامل برنامه‌های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدتی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه کشاورزی را حل کند.

وی افزود: استان آذربایجان غربی در بحث کشاورزی دچار آسیب شده است و کشاورزان تحت فشار هستند.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: امیدواریم در افق بلند مدت ۱۴۲۰ مشکل آب را در سطح کشور و استان حل کنیم چرا که در حوزه آب چالش اساسی داریم.

معتمدیان سهم آذربایجان غربی از تولیدات بخش کشاورزی کشور را ۴.۸ درصد اعلام کرد و ادامه داد: ارزش اقلام تولیدی این بخش به ۳۱۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

وی توسعه کشت گلخانه‌ای را بسیار مهم دانست و گفت: هم اکنون فقط ۵۸ هکتار محصولات گلخانه‌ای در استان تولید می‌شود و این آمار کمی بوده و بنابراین است نهضت گلخانه‌ای را با جدیت در استان آغاز و ۳ هزار هکتار گلخانه تأسیس کنیم.

استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: باید بر مبنای شرایط اقلیمی گلخانه ایجاد کنیم چرا که مناطق جنوب و شمال کشور با هم متفاوت هستند و برنامه کاربردی هز منطقه مخصوص آن حوزه است.

به گزارش فارس، وزیر جهاد کشاورزی بامداد امروز، دوشنبه به منظور بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی به ویژه سیب درختی با استقبال استاندار و جمعی از مسؤولان آذربایجان غربی از طریق فرودگاه بین المللی شهید باکری وارد ارومیه شد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدای ارومیه، بازدید از چند واحد تولیدی اعم از واحد سورت و بسته بندی و سردخانه نگهداری میوه، شرکت رویان پژوهش، کارخانه فرآوری و بسته بندی عسل ، شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی بخش کشاورزی در شهرستان ارومیه، شرکت در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی با حضور استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با محوریت سیب درختی، از برنامه‌های سفر یکروزه وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به استان خواهد بود.

انتهای خبر/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول