اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کتابخانه مشارکتی «یار مهربان» در شهرستان اراک افتتاح شد

کتابخانه عمومی مشارکتی «یار مهربان» کانون اصلاح و تربیت شهرستان اراک افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کتابخانه مشارکتی «یار مهربان» در شهرستان اراک افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، صبح امروز کتابخانه عمومی مشارکتی «یار مهربان» کانون اصلاح و تربیت شهرستان اراک با حضور سکینه خاتون مهدیان پور، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌ها و رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان مرکزی و  مدیر کانون اصلاح و تربیت استان افتتاح شد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در این آیین گفت: ۸۵ باب کتابخانه عمومی در استان مرکزی در حال ارائه خدمات به مخاطبین هستند که از این تعداد ۹ باب کتابخانه مشارکتی با همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان فعالیت می‌کنند.

سکینه خاتون مهدیان پور افزود: با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان، نهمین کتابخانه مشارکتی استان در کانون اصلاح و تربیت اراک به بهره برداری رسید و بسیار مسرت بخش است که زندانیان بتوانند از خدمات کتاب و کتابخانه استفاده کنند.

وی گفت: تا کنون ۴ زندان استان مجهز به کتابخانه مشارکتی شده‌اند و با راه اندازی کتابخانه در زندان‌ها، برنامه‌های فرهنگی از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی، مسابقات کتابخوانی، نشست کتاب‌خوان برای زندانیان اجرا می‌شود.

مهدیان پور ابراز امیدواری کرد: با نهادینه کردن عادت به مطالعه در بین زندانیان استان مرکزی به ویژه جامعه هدف در کانون اصلاح و تربیت، گامی ارزشمند و تلاشی بزرگی برای اصلاح آنان و بازگشت به آغوش جامعه برداشته می‌شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌ها نیز در این مراسم گفت: اصلاح شخصیت کودکان و نوجوانان بزهکار، رسالتی خطیر بر دوش مربیان تعلیم و تربیت کانون‌های اصلاح و تربیت است و با ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می‌توان در این زمینه موفقیت‌هایی کسب کرد.

حجت الاسلام علی اکبری گفت: دامنه وظایف اصلاحی مجرمان زیر ۱۸ سال در حوزه توانمندسازی فکری و ارتباطی، فرهنگی، حرفه آموزی، مهارتهای زندگی، اصلاح نواقص اخلاقی و سالم سازی جسمی و معنوی استوار است و باید این تغییرات برای مددجویان اثرگذار و پایدار باشد.

وی افزود: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، پر نمودن اوقات فراغت مددجویان و ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، توسعه و ترویج ارزش‌ها و باورهای اخلاقی، ارتقای فرهنگ عمومی و به تبع آن کاهش آمار ارتکاب مجدد جرم، بالندگی و شکوفایی در سبک زندگی و خود باوری از اهداف راه اندازی کتابخانه «یار مهربان» می باشد.

کتابخانه مشارکتی «یار مهربان» با همکاری و مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان مرکزی در فضایی به مساحت ۱۵۰ مترمربع در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین نهاد کتابخانه های عمومی کشور و قوه قضائیه راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول