اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

توهین شهردار به شورای شهر تبریز!/ شورا از کسی باج نخواسته و احتیاجی به هیچ‌کس ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در واکنش به خروج شهردار تبریز از جلسه علنی شورای شهر علی‌رغم استمرار جلسه، این اقدام وی را توهین به شورا خواند و گفت: آقای شهردار اگر قصد خروج از جلسه را داشتند، لااقل قائم‌مقام یا یکی از مدیران ارشد شهرداری را به عنوان جایگزین خود برای حضور در ادامه جلسه معرفی می‌کرد، این مدل خارج شدن از جلسه توهین به جایگاه شورای شهر است.

توهین شهردار به شورای شهر تبریز!/ شورا از کسی باج نخواسته و احتیاجی به هیچ‌کس ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رسول برگی روز یکشنبه در پنجاه‌و‌دومین جلسه علنی ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت جواد الائمه (ع) و فرارسیدن میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال روح تمام پدران آسمانی را رحمت کند و حافظ جان پدران زحمت‌کش باشد.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: روز جمعه قیام ۲۹ بهمن بوده که بدون تعارف مردم تبریز یک نقش بسیار پررنگی در زمان انقلاب در آن روز داشتند و باعث بسته شدن نسخه رژیم طاغوت شدند.

برگی ادامه داد: مردم تبریز در طول تاریخ هر وقت خواسته‌اند اثری در تاریخ بگذارند، ماندگار شده است، ۲۹ بهمن ۵۸ و ۸ دی ۸۸ از نمونه‌های بارز قیام مردم تبریز است.

رئیس شورای شهر تبریز در بخشی هم گفت: دکتر حمید صبری مصداق بارز برای دانشگاهیان حوزه ارتباطات بوده که کتاب دانش‌نامه‌اش امروز در صحن شورا رونمایی می‌شود. چون این کتاب درباره تبریز است تصمیم گرفتیم کتاب‌های مربوط به تبریز را که به‌صورت منحصر به‌فرد نگارش می‌شوند در صحن علنی شورای شهر رونمایی کنیم.

برگی در بخش دیگری هم ضمن تمجید از موفقیت کارگردان سرشناس یادآور شد: از تلاش‌های هادی حجازی‌فر که فیلم آقا مهدی باکری را به تصویر کشیده تجلیل خواهیم کرد؛ در خصوص سریال هم وظیفه داریم از او حمایت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دو نرخی شدن بلیط باعث می‌شود مردم ترغیب به گرفتن کارت الکترونیکی شوند، اگر این مهم درست اجرایی شود مشکلات موجود این بخش حل خواهد شد، از سوی دیگر شرکت هم ملزم به این می‌شود که طبق قانون کار هزینه رانندگان را پرداخت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به خروج شهردار تبریز از جلسه علنی شورای شهر علی‌رغم استمرار جلسه، این اقدام وی را توهین به شورا خواند و متذکر شد: آقای شهردار اگر قصد خروج از جلسه را داشتند، لااقل قائم‌مقام یا یکی از مدیران ارشد شهرداری را به عنوان جایگزین خود برای حضور در ادامه جلسه معرفی می‌کرد، این مدل خارج شدن از جلسه توهین به جایگاه شورای شهر است.

برگی در بخش دیگری از سخنان خود از استیضاح شهردار تبریز خبر داد و گفت: علی‌رغم میل باطنی و صحبت‌های مکرری که با شهردار تبریز داشتیم همچنین با توجه به مشکلات موجود در مدیریت شهری تبریز و حواشی ایجاد شده در جلسه پاسخ به سوالات خانم غفوری، طرح استیضاح شهردار با ۹ امضا اعلام وصول شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: آقای شهردار در جلسه پاسخ به سوالات خانم غفوری گفتند که یا بگذارید کار کنم یا استیضاحم کنید، ما کاری نکردیم که شهردار نتواند فعالیت داشته باشد، شورا صرفا موارد قانونی را تذکر داد و مشکلات شهری را طرح کرده است.

وی گفت: تذکرات ما در خصوص نارضایتی شهروندان از برخی مشکلات موجود سطح شهر همچون تقاطع ارتش بود، مردم انتظار داشتند که در حوزه سرمایه‌گذاری و خدمات محله‌محوری شاهد گام‌های مثبت باشند. صرفا تذکراتی در خصوص مشکلات شهری به شهردار دادیم، اما کار را به‌جایی رساندند که دیدیم دیگر نمی‌شود ادامه داد.

برگی ابراز کرد: گاها برخی جملات شوراستیزی از سوی شهردار شنیده شده، نمی‌دانم مشاوران رسانه‌ای وی چه کسانی هستند که این رویه را در پیش گرفته‌اند، شورا از کسی باج نخواسته و احتیاجی به هیچ کس ندارد، ما صرفا برای خدمت به مردم تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول