اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

همدم: روستاها با جمعیت بیش از ۳۵۰۰ نفر قابلیت شهر شدن دارند/ شهرداری «کرند» رسما تاسیس شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: سازمان محیط زیست متولی اصلی به عنوان ناظر و پیگیر موضوعات احیای خلیج گرگان است.

همدم: روستاها با جمعیت بیش از ۳۵۰۰ نفر قابلیت شهر شدن دارند/  شهرداری «کرند» رسما تاسیس شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عفت همدم ظهر امروز در حاشیه مراسم تاسیس شهرداری «کرند» از توابع شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: با توجه به ضوابط و مقرارت و مطالعات انجام شده موضوع تبدیل روستای «کرند» به شهر به استان پیشنهاد و در تیرماه سال ۱۴۰۰ این مصوبه به تایید هیئت وزیران رسید.

وی تصریح کرد: مجوز نهایی تاسیس شهر «کرند» در آذرماه ۱۴۰۰ از وزارت کشور اعلام و امروز شاهد مراسم رسمی تاسیس آن هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: شهر «کرند» سی و پنجمین شهر استان بوده که از روستا به شهر تبدیل شده و همزمان چند روستای دیگر هم پیشنهاد شهر شدن داشتند که در حال بررسی است.

وی ادامه داد: تبدیل روستا به شهر تاثیر مستقیم بر معیشت، اقتصاد و رفاه مردم آن خواهد داشت و برای رسیدن به توسعه پایدار در کشور باید توسعه متوازن و خدمات به صورت متوازن و در همه نقاط انجام گیرد.


شهرداری «کرند» از توابع شهرستان گنبدکاووس

 

همدم گفت: با توجه به مشکلات عنوان شده در شهر «کرند» در خصوص کمبود آب و ضعف ولتاژ برق قرار است پروژه آب شیرین‌کن در این منطقه انجام شود تا مشکلات آب این منطقه کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: در دوره بلندمدت ما شاهد بهره‌برداری از سد «نرماب» و آبرسانی به منطقه نوار مرزی خواهیم بود و با بهره‌برداری از دستگاه‌های آب شیرین‌کن مشکل مناطق مرزی تا بهره‌برداری کامل از سد «نرماب» انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ابراز کرد: ایجاد نیروگاه در مقیاس کوچک با نیروگاه پنج مگاواتی در روستای «هوتن» بخشی عمده از مشکلات ضعف ولتاژ را کاهش خواهد داد و با پیگیری‌های انجام شده قرار است حدود ۳ هزار واحد مسکونی محرومین، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به نیروگاه خانگی و خورشیدی به صورت نیروگاه در مقیاس کوچک مجهز شوند.

وی افزود: از شورای شهر و شهردار انتظار دارم در مدیریت خود صداقت را پیشه کرده و در صورت داشتن مطمئنا مردم نیز این نهاد را همراهی خواهند کرد.

همدم گفت: توسعه فضای سبز با توجه به وسعت زیاد شهر «کرند» جدی گرفته شود و با توجه به کمبود آب می‌توان گونه درختی که نیاز آبی کمتری دارند در این منطقه غرس شود.


مراسم افتتاح شهرداری «کرند» از توابع شهرستان گنبدکاووس

 

وی بیان کرد: روستاهایی با جمعیت بالای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر می توانند از طریق دهیاری و شورا درخواست شهر شدن کنند و این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: استانداری و سازمان همیاری شهرداری‌ها تا رسیدن به درآمد پایدار شهرداری تازه تاسیس «کرند» به لحاظ اعتبارات کمک خواهد کرد اما نباید شهرداری صرفا نگاه درآمدی از‌ محل اعتبارات دولتی داشته و به دنبال درآمد پایدار باشد.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول