اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

راننده پاک‌دست نکایی چک ۲۹۱میلیونی را به صاحبش برگرداند

«مرتضی ذبیحی‌نژاد» یکی از شهروندان نکایی بعد از اینکه یک چک ۲۹۱ میلیون تومانی را در سطح شهر پیدا کرد و آن را به بانک مسکن نکا بازگرداند؛ تا تحویل صاحبش شود.

راننده پاک‌دست نکایی چک ۲۹۱میلیونی را به صاحبش برگرداند

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، «رزق و روزی دست خداست، حرص زدن هم ندارد، شاید به ظاهر برای بعضی دیر برسد اما کم با برکت همیشه از زیاد بی برکت است» اینها حرف‌های دل انسان‌های پاک‌دستی است که لقمه حرام از گلوی‌شان پایین نمی‌رود و  حساب آن کسی هم که به هر طریقی می‌خواهد جیبش را پر کند را نیز جدا می‌دانند.

در میان اخبار ریز و درشت این روزها، خبر  شهروند پاک‌دست نکایی چک ۲۹۱ میلیون
تومانی را به بانک بازگرداند در نوع خود خبری خوب و جالب توجه است.

ماجرا از این قرار بود که مرتضی ذبیحی‌نژاد یکی از شهروندان نکایی بعد از اینکه یک چک ۲۹۱ میلیون تومانی را در سطح شهر پیدا کرد و آن را به بانک مسکن نکا بازگرداند.

این شهروند پاک‌دست، در تماس تلفنی با صاحب چک که وی از گم شدن چک خبری نداشت، حتی دو امضا هم پشت چک بود، حاضر نشد جز پول حلال چیزی سر سفره خانواده‌اش ببرد و به همین خاطر، چک را تحویل بانک داد.

مرتضی ذبیحی‌نژاد شهروندان نکایی که راننده کامیون است در این زمینه می‌گوید:  آن روز داروخانه شبانه‌روری نکا بودم و رفتم دارویم را تهیه کنم که در برگشت سر چهارراه کنار کیوسک تاکسیرانی  چیزی روی زمین نظرم را جلب کرد.

وقتی  برداشتم دیدم چک است، از همان لحظه که چشمم به چک خورد، فقط به این فکر بودم که چک را به صاحبش برگردانم «البته خدا بهتر می‌داند که از دلم خبر دارد.» دوست داشتم زودتر چک را  به صاحب اصلی‌اش برگردانم تا صاحبش از نگرانی بیرون بیاید.

احساس کردم این اتفاق برایم یک آزمون است؛ آزمونی که باید سربلند بیرون آیم؛ حتی یک لحظه هم دلم نلغزید، آن لحظه حتی یک آن هم به مشکلاتم فکر نکردم، فکرم این بود این چک باید به صاحب اصلی‌اش برگرد.

می‌گوید؛ ۱۵ روز پیش روز که یک گوشی تلفن پیدا کردن و پیگیر بودم صاحبش را پیدا کنم که تلفن زنگ خورد و پاسخش را دادم دیدم صاحبش است و آدرس دادم وقتی صاحبش آمد دیدم گوشی برای پدر همکلاسی پسرم است؛ ۵۰ روز پیش هم کیف پولی را در خیابان پیدا کردم به صاحبش پس دادم.

این اتفاقات پشت سر هم برایم تلنگری است که احساس می‌کنم امتحان خداوند بود و از همه امتحانات سربلند بیرون آمدم و الان احساس آرامش و سبکی دارم و مطمئن هستم خداوند جای دیگر مرا کمک می‌کند.

این راننده پاک‌دست درباره اینکه فکر نکردین یه جایی از زندگی‌ات از آن استفاده کنید،می‌گوید:  این پول‌ها خوردن ندارد و من به این جمله کاملا اعتقاد دارم که خداوند «از این دست که می‌دهی و از آن دست به شما می‌رساند»...

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول