اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آمادگی ۴۰ مسجد در سیستان و بلوچستان برای برگزاری مراسم اعتکاف

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از آمادگی ۴۰ مسجد در سیستان و بلوچستان برای برگزاری مراسم اعتکاف خبر داد.

آمادگی ۴۰ مسجد در سیستان و بلوچستان برای برگزاری مراسم اعتکاف

به‌گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین منصور باقربیک در نشست با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: اعتکاف در لغت به معنی حبس و توقف چیزی و در اصطلاح به معنی اینست که انسان در مسجد به قصد عبادت سکونت کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان افزود: اعتکاف یک عبادت جامع است و فرد معتکف مجموعه‌ای از عبادات را در مدت اعتکاف انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام باقربیک با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی سنت اعتکاف همگانی شد و پیر و جوان با این سنت آشنا شدند، بیان کرد: اقبال مردم از اعتکاف نشانه اینست که در نظام جمهوری اسلامی جهتگیری صحیحی صورت گرفته است.

وی گفت: در دو سال اخیر مسأله اعتکاف کمرنگ‌تر اجرا شد اما باید زیست با وجود کرونا را یاد بگیریم و این ایام یک فرصت مغتنمی است که از این فرصت باید استفاده کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان افزود: برنامه‌های دهه فجر در سطح کشور با اشتیاق خوب مردم برگزار شد و این برنامه‌ها مردمی است اما سازمان تبلیغات هم برنامه‌هایی از جمله پویش پرچم، سرود افتخار و برنامه های شاد دیگری را برگزار کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه برنامه اعتکاف نیز با رعایت همه شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد، گفت: ستاد کرونا نیز برای اعتکاف شیوه‌نامه‌ای را ابلاغ کرده و ما به تمام مساجد ابلاغ کردیم.

حجت‌الاسلام باقربیک با بیان اینکه امسال ثبت‌نام اعتکاف به صورت الکترونیکی انجام شد، اذعان کرد: امسال سامانه‌ای معرفی شد و علاقمندان شهر و مسجد مورد نظرشان را انتخاب و کارت واکسن‌شان را بارگزاری کرده تا ثبت‌نام انجام شود.

وی یادآور شد: تاکنون حدود دو هزار نفر ثبت نام کردند و این آمار قطعا افزایش می‌یابد چرا که اعلام شده که به صورت سنتی نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان افزود: خیرین غالب مخارج معتکفین را بر عهده دارند اما مبلغ ۸۰ هزار تومان نیز توسط فرد معتکف باید واریز شود.

این مسئول با بیان اینکه سعی شده تا تمام مقدمات برای برگزاری یک برنامه اعتکاف باشکوه فراهم شود، تصریح کرد: مسابقه‌ای طراحی شده که علاقمندان می‌توانند با ارسال عکس، دلنوشته و فیلم در رابطه با اعتکاف در این مسابقه شرکت کنند.

وی یادآور شد: ۴۰ مسجد در سطح استان در اختیار معتکفین قرار دارد و در زاهدان در دوازده مسجد ثبت‌نام انجام شده و طبق شیوه نامه باید ۲۰ درصد مساجد پر شود.

حجت‌الاسلام باقربیک تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان، فقط شهرستان خاش از لحاظ وضعیت کرونا قرمز است و در این شهر اعتکاف انجام نمی‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: امسال مطالبه و تقاضای مردم یکی از دلایل اصلی برگزاری برنامه اعتکاف است و نشست‌های مختلفی با مسئولان شبکه سلامت داشتیم که قرار شد در شهرهایی که وضعیت قرمز نیست این برنامه اجرا شود.

انتهای پیام/75009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول