اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کاشت 1364 نهال ثمرده در روستاهای هرمزگان در پویش ملی ایران سبز

سرپرست مدیرکلی امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: تعداد هزار و ۳۶۴ نهال بومی و ثمرده به مناسبت ۲۲ بهمن و در قالب پویش ملی ایران سرسبز در روستاهای استان هرمزگان کاشته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نرگس غلامپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاشت نهال‌ها در قالب پویش ملی ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت به صورت داوطلبانه و همزمان در ایام دهه فجر توسط دهیاری‌های استان انجام شد که در نهایت تعداد نهال های کاشته شده به هزار و ۳۶۴ نهال رسید. 

وی با بیان اینکه نهال‌های کاشته شده اکثرا از گونه های بومی هر منطقه و ثمر ده هستند، افزود: نخل، نارنج، لیمو، انبه، پرتغال، زیتون محلی، گارزنگی، کُنار محلی، تمر هندی، پالم، انجیر، نارنگی و گل کاغذی از جمله نهال های کاشته شده در این طرح است. 

 

سرپرست مدیرکلی امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان ضمن قدردانی از کلیه دهیارانی که در این طرح همراهی کرده‌اند و همچنین فرمانداری‌هایی که پیگیر اجرای آن بوده‌اند، خاطر نشان کرد: ۱۱ شهرستان شامل بندرعباس، پارسیان، میناب، جاسک، سیریک، بستک، بشاگرد، رودان، بندرخمیر، بندرلنگه و ابوموسی در این طرح مشارکت داشته‌اند.

غلامپور خاطر نشان کرد: دهیاری‌های شهرستان پارسیان با کاشت ۵۲۲ نهال، میناب ۳۲۰ نهال و بندرعباس ۲۲۹ نهال به ترتیب بیشترین مشارکت داوطلبانه را در این طرح داشته‌اند.‌

وی تاکید کرد: در مراسمی از سه دهیاری و شهرستان برتر و خلاق که در اجرای این طرح همراهی و مشارکت داشته‌اند تقدیر به عمل می آید.

سرپرست مدیرکلی امور روستایی یادآور شد: کاشت نهال و درخت کاری به هر بهانه و مناسبتی در جای جای این استان از برنامه‌های امور روستایی می باشد که امیدواریم با مشارکت بهتر و پای کار آمدن دستگاه هایی همچون منابع طبیعی و جهاد کشاورزی این برنامه‌ها رونق بیشتری بگیرد.‌

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول