اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

گاز جنوبی کشور برای جبران افت فشار گاز شهرهای خراسان‌شمالی به استان متصل می‌شود

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: : گاز خراسان شمالی از طریق خانگیران سرخس در شمال شرق کشور و منطقه ۴ عملیات انتقال گاز جنوب کشور تامین می شود و در حال حاضر تامین گاز استان از طریق خانگیران بدلیل افزایش جمعیت کلانشهر مشهد بسیار کاهش یافته است.

گاز جنوبی کشور برای جبران افت فشار گاز شهرهای خراسان‌شمالی به استان متصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز، حسن رضا میربلوکی، مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: گاز خراسان شمالی از طریق خانگیران سرخس در شمال شرق کشور و منطقه ۴ عملیات انتقال گاز جنوب کشور تامین می شود و در حال حاضر تامین گاز استان از طریق خانگیران بدلیل افزایش جمعیت کلانشهر مشهد بسیار کاهش یافته است.

وی گفت: این عملیات مطابق برنامه زمانبندی با هدف تقویت فشار گاز شهرستان های گرمه و جاجرم و صنایعی همچون کارخانه آلومینا صورت گرفت که با همکاری امور مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز استان و گروه هات تپ وصل گرم، منطقه ۴ عملیات انتقال گاز با موفقیت انجام و خط ۱۶ اینچ گرمه و جاجرم به خط ۴۲ اینچ میامی- دشت متصل شد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی، افزود: عملیات هات تپ از زمره خدمات خطوط لوله و مخازن است که با توجه به منافع و بهره وری بالای خود در مقایسه با روش های پیشین انشعاب گیری بسیار مورد توجه واحدهای نفتی و گازی و پتروشیمی و نیروگاهی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: عملیات هات تپ همان طور که از نام آن نیز بر می آید روی خط لوله یا مخزنی انجام می شود که حاوی مواد و سیالات است.

میربلوکی افزود: اجری خط انتقال تقویتی گاز استان از سمنان که متصل به شبکه سراسری است از سال ۱۳۹۸ آغاز و اکنون تکمیل شده و ایستگاه های کنترلی، حفاظت و مراقبت از خوردگی در حال احداث است که تا آبان‌ماه جاری به بهره برداری می رسد.

وی گفت: این عملیات گازرسانی به قطر ۱۶ اینچ و طول ۵۷ کیلومتر منشعب از خط انتقال ۴۲ اینچ میامی به دشت شاد با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی، خاطر نشان کرد: این طرح با هدف تامین گاز مورد نیاز طرح توسعه مجتمع آلومینای جاجرم و جلوگیری از افت فشار گاز در شهرستان های گرمه و جاجرم در فصول سرد سال اجرا می شود.

وی افزود: تاکنون به ۳۱۰ واحد صنعتی و ۱۵ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده که در این حوزه رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرد.

میربلوکی گفت: نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی بجنورد، آلومینای ایران، ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که سوخت آنها از گاز طبیعی است.

وی تصریح کرد: در زمستان سال های گذشته این منطقه بعضا با افت فشار گاز مواجه می شد که برای جبران این مشکل، به اجبار حجم ورودی گاز آلومینای جاجرم کاهش می یافت.

گفتنی است، اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی بهره مند هستند و سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از ۸۰ درصد است.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول