اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تداوم کشمکش والیبال ارومیه و خانواده تراویسا

والیبال ارومیه و تیم شهرداری ارومیه مدتی است خواسته یا ناخواسته با وارد شدن در جریان یک کشمکش مالی، وارد پیچ و خمی از حواشی شده و دوست دارانش را نگران از میزبانی مهمترین رویداد آسیایی 2022 در شهر عشاق والیبال کرده است و پایان دادن به این مسئله همکاری همه جانبه مسئولان کشور و استان را می طلبد .

تداوم کشمکش والیبال ارومیه و خانواده تراویسا

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، طی چند ماه  اخیر و با به گوش رسیدن خبر داغ و مسرت بخش اعطای امتیاز میزبانی رقابت‌های والیبال جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۲ به شهر ارومیه ناگهان موضوع بدهی قدیمی و سنگین 14 میلیاردی باشگاه شهرداری ارومیه به پدر و پسر تروایسا که در سال ۱۳۹۵ به عنوان سرمربی و پاسور پا به شهر عشاق والیبال ارومیه گذاشته بودند نقل مجلس شده و بر سر زبان ها افتاده است، چرا که حضور تیم شهرداری ارومیه در جام باشگاه‌های آسیا منوط به پرداخت بدهی سرسام آور چند میلیاردی و جلب رضایت خانواده تراویسا است.

فدراسیون والیبال ایران نیز پیش از این بارها اولوتیماتوم خود به مسئولان باشگاه شهرداری ارومیه و مدیریت شهری اعلام کرده است و به صراحت گفته است که در صورت عدم پرداخت بدهی این باشگاه به شاکیان خصوصی اش (خانواده تراویسا) بر خلاف میل باطنی امتیاز میزبانی را از این شهر خواهد گرفت و این در حالیست که باشگاه شهرداری ارومیه در این برهه زمانی بیشتر به حمایت و پشتیبانی فدراسیون نیاز دارد نه اولتیماتوم.

همچنین حرف وحدیث هایی در خصوص جایگزینی تیم آذرباتری ارومیه به جای باشگاه شهرداری ارومیه در رقابت های جام باشگاه های آسیا در بین اذهان عمومی رد و بدل می شود به طوری که این خبر حتی به گوش خانواده تراویسا نیز رسیده و این امر نارضایتی شدید تراویسای پسر را به دنبال داشته است.

بر اساس شنیده ها و مصاحبه مدیر عامل باشگاه آذرباتری، مبنی بر حضور آذرباتری به جای شهرداری ارومیه در جام باشگاه های آسیا، بدون شک این مسئله نیز یکی از گزینه های روی میز شهر عشاق والیبال خواهد بود.

از طرفی دیگر میزبانی باشگاه شهرداری ارومیه در جام باشگاه های آسیا فرصت و اهرم فشار مناسبی برای خانواده تراویساست تا بتوانند با تحت فشار قرار دادن این باشگاه، بدهی کهنه و قدیمی خود را به هر نحو ممکن پس بگیرند و به این کشمکش های قدیمی و 5 ساله پایان دهند.

حجت الاسلام محمد خلیل پور رئیس شورای شهر ارومیه در گفت و گو با خبرنگار فارس در خصوص حل مشکل بدهی باشگاه شهرداری ارومیه گفت: این معضل از سال 1395 گریبانگیر این باشگاه پرطرفدار بوده است و هم اکنون وقت آن است که تمامی ارگانهای ذیربط اعم از وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون والیبال و مسئولان استانی و مدیریت شهری با همفکری و مشارکت بیش از پیش راهکارهای لازم را در جهت حل و فصل آن ارائه دهند.

وی اظهار داشت: بدون شک میزبانی شهر ارومیه در جام باشگاه های والیبال آسیا یکی از مهمترین بحث هایی است که در دستور کار فدراسیون قرار گرفته است و ما نیز در راستای این امر تمام تلاش خود را برای انجام بهترین میزبانی به کار می بندیم و اگر نتوانیم تیمی بنام شهرداری ارومیه وارد مسابقات کنیم با تیم آذرباتری یا تیم منتخب ارومیه به کوران رقابت ها خواهیم رفت و این کار هیچ منع قانونی ندارد.

خلیل پور با اشاره به حمایت خوب فدراسیون فوتبال از 2 تیم پرطرفدار پایتخت همچون پرسپولیس و استقلال و رفع مشکلات آنان در تمامی عرصه های آسیایی و بین المللی گفت: بدون شک تیم شهرداری ارومیه  و والیبال این شهر نیز حق و حقوق زیادی بر گردن فدراسیون والیبال دارد و ملی پوشان صاحب نام و بزرگی را تقدیم ورزش این کشور کرده و انتظار می رود فدراسیون مربوطه در این برهه از زمان کمک حال باشگاه پرطرف دار و محبوب شهرداری ارومیه باشد.

رییس شورای شهر ارومیه ادامه داد: همانطور که اطلاع داریم هم اکنون لژیونرهایی از شهر عشاق والیبال در لیگ خارجی توپ می زنند و علاوه بر منفعت مادی افتخار بزرگی برای فدراسیون والیبال ایران هستند و این امر ما را بر آن می دارد تا انتظارات ویژ ه ای از فدراسیون در حل و فصل مشکل پیش روی باشگاه شهرداری ارومیه داشته باشیم.

خلیل پور بر لزوم برگزاری جلسه فوری در راستای بررسی موضوعات به وجود آمده با حضور مسئولان وزارت و فدراسیون و مسئولان استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه اشاره کرد و گفت: 

عضو شورای شهر ارومیه و مدیر عامل سابق و وقت (در سال 95) باشگاه شهرداری ارومیه نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص بدهی این باشگاه به بازیکنان و مربی خارجی این است که مسئولان استان با وکیلی بنام خانم عرب زاده که عضو کمیته استیناف فدراسیون جهانی ست وارد مذاکره حقوقی شده ایم چرا که طلبکاران خارجی ما 20 درصد قرارداد خود را در سال 95 از باشگاه دریافت کرده اند و چون در نیم فصل از باشگاه جدا شده اند عملا تنها 30درصد مبلغ قرار داد را از ما طلب دارند، در حالی که آنان 100 درصد آن را درخواست دارند که این امر کاملا غیر منصفانه و غیرقانونی است و تلاش ما این است که آنها به حق و حقوق واقعی خود برسند نه بیشتر.

احد یوسفی ادامه داد: متاسفانه با توجه به تورم بالایی که گریبانگیر آن هستیم، هم اکنون مبلغ قرار داد (400 هزار دلاری) بازیکنان خارجی باشگاه شهرداری ارومیه در سال 95 نسبت به قیمت دلار در بازار امروز 10 برابر شده است و این معضل رقم قرارداد را بسیار بالا برده است.

وی ادامه داد: اظهارات اخیر دراگان تراویسا در خصوص مسئولان باشگاه شهرداری ارومیه به هیچ وجه صحت ندارد و امیدواریم افرادی که اطلاعات می فرستند و پشت این قضیه هستند کمی منصفانه تر به موضوع نگاه کنند.

یوسفی در خصوص شایعات لغو میزبانی شهر ارومیه در جام باشگاه های آسیا و اخذ میزبانی آن از سوی فدراسیون در خصوص عدم تسویه حساب باشگاه شهرداری ارومیه با فدراسیون جهانی گفت: به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد و حتی خود رییس فدراسیون نیز بر میزبانی شهر ارومیه تاکید داشت، چرا که میزبانی شهر ارومیه و بدهی باشگاه امری کاملا مجزا است و شهر ارومیه به عنوان میزبان این جام آسیایی حق شرکت در این مسابقات را دارد حالا چه به نام شهرداری ارومیه، آذرباتری یا تیم منتخب ارومیه.

وی گفت: الان زمان همکاری، مشارکت و همدلی است چرا که شهر والیبال خیز ارومیه به عنوان شهر عشاق جهان و قطب والیبال آسیا برندی صاحب نام برای والیبال ایران است و فدراسیون والیبال ایران باید ما را در راستای حل مشکلات به وجود آمده یاری و مساعدت کند.

مدیر عامل سابق باشگاه شهرداری ارومیه ادامه داد: بدون شک میزبانی این مسابقات میلیاردها تومان برای شهر ارومیه هزینه به همراه دارد ولی مسئولان استان بر این باورند که این امر هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری در راستای ایجاد فضایی شاد و مفرح برای هواداران خونگرم ارومیه و تمامی مردمان سطح ایران، آسیا و جهان است که با جان و دل از طریق تلویزیون های خود رقابت های جذاب و دیدنی این رویداد آسیایی از نظاره گر بوده و از تماشای آن لذت خواهند برد.

یوسفی ادامه داد: میزبانی شهر ارومیه در جام باشگاه های آسیا هیچ ارتباطی به بدهی باشگاه شهرداری ارومیه ندارد ولی در این میان بازیکنان خارجی (طلبکار) این باشگاه سعی بر آن دارند این مسئله را اهرم فشاری برای خود قرار داده و به جای 30 درصد باقی مانده، مبلغ 100 درصدی از ما دریافت نمایند که این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست.

همچنین بنا به اعلام کیومرث پورایراندوست مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در گفت و با فارس گفت: باشگاه شهرداری ارومیه بابت حل مشکل بدهی قرارداد و دستمزد بازیکن و مربی خارجی با یک وکیل ایرانی به نام (خانم عرب زاده) در کشور اتریش وارد مذاکره شده‌ است که مقرر شده است بدهی باشگاه شهرداری ارومیه با وکالت ایشان پرداخت و مشکل به زودی حل شود.

به گزارش فارس، بدون شک شهر والیبال خیز ارومیه بهترین شهر برای میزبانی جام باشگاه های آسیا است و صحت این امر، میزبانی خوب و به یاد ماندنی شهر عاشقان والیبال در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال جهان در سال ۹۸ است که با بهترین کیفیت به انجام رسید و همواره در اذهان والیبال دوستان باقی خواهد ماند.

مسابقات جام باشگاه‌های ۲۰۲۲ والیبال آسیا از 25 تا 30 اردیبهشت ‌ماه سال آینده برگزار ‌می شود که با توجه به میزبانی شهر ارومیه علاوه بر قهرمان سال‌جاری لیگ برتر ایران، تیم شهرداری ارومیه نیز به عنوان تیم میزبان در این رقابت‌ها حاضر خواهد بود.

در این میان نباید فراموش کرد که اینجا «ارومیه» شهر عاشق پیشه‌های والیبال و کارگرپیشه هاست، شهری که هیچگاه نقش آفرینی های نخستین کاپیتان ارومیه ای تیم ملی "یدالله کارگرپیشه" و بهترین پاسور جهان "سعید معروف" والیبال ایران از ذهن والیبال دوستانش پاک نخواهد شد، به طوری که به پاس قدردانی از پیشکسوت و اسطوره والیبال ایران، نخستین آکادمی کشور در شهر ارومیه به نام «یدالله کارگرپیشه» نامگذاری شده است.

باشگاه والیبال شهرداری ارومیه در سال ۱۳۹۵ برای حضوری شایسته در لیگ برتر والیبال هدایت این تیم پرطرفداربه لیوبومیر تراویسا، سرمربی صاحب نام صربستانی و پسرش دراگان تراویسا را که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی والیبال ایتالیا را در کارنامه دارد، به ارومیه آورد.

متاسفانه با وجود هزینه سنگین در فصل ۹۵، مشکلات مالی و همچنین نتایج نه‌چندان رضایت بخش تراویسا باعث شد تا حضور این مربی صربستانی در ارومیه به نیم فصل هم نکشد و تراویسا که از مشکلات مالی باشگاه مطلع شده بود به بهانه تعطیلات کریسمس ارومیه را ترک کرد و در حالی که هواداران والیبال و مسئولان باشگاه منتظر بازگشت تراویسا بودند، وی با طرح شکایت از باشگاه شهرداری ارومیه خواستار دریافت طلب ۱4 میلیاردی‌اش از این باشگاه شد و با طرح این شکایت در فدراسیون جهانی والیبال، باشگاه شهرداری ارومیه تا پرداخت طلب تراویسا از حضور در مسابقات بین المللی محروم شده است.

انتهای خبر/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول