اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۲۳۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان مرکزی اجرا شد

مدیر مخابرات منطقه مرکزی گفت: ۲۳۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری از ابتدای امسال تاکنون در استان مرکزی اجرا شده است.

۲۳۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان مرکزی اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه مرکزی علیرضا لطفی اظهار کرد: تأسیس، توسعه و جایگزینی سوئیچ تلفن ثابت، اجرای شبکه فیبر نوری، تأسیس و جایگزینی تجهیزات انتقال، اجرای شبکه کابل مسی، توسعه و بهسازی تجهیزات تغذیه نیرو، تأسیس و توسعه پورت دیتا، تأسیس و بهینه‌سازی سایت همراه اول از جمله طرح‌هایی است که در این مدت به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: تأسیس و جایگزینی تجهیزات انتقال در ۵۱ مرکز انجام شده و ۲۷ کیلومتر شبکه کابل مسی  انجام شده و ظرفیت‌سازی شبکه FTTH برای ۶۳۶ مشترک نیز صورت گرفته است.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی ادامه داد: با تأسیس، توسعه و جایگزینی سوئیچ تلفن ثابت، ظرفیت هشت هزار و ۱۴۲ شماره تلفن ثابت ایجاد و با توسعه تجهیزات فنی در ۹۱ مرکز، ظرفیت واگذاری پنج هزار و ۴۲۴ پورت دیتا فراهم شده است.

لطفی اظهار داشت: سرقت کابل‌های مخابراتی، مخابرات را با مشکلاتی مواجه کرده به طوری‌ که هزینه‌های زیادی را به شرکت تحمیل می‌کند. 

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون، توسعه و بهسازی تجهیزات تغذیه نیرو در ۲۷۱ مرکز صورت گرفته و برگردان ۲ سایت شبکه تلفن بی‌سیم روستایی روی شبکه همراه اول از دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده در سال جاری است.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی بیان کرد: افزایش پوشش شبکه تلفن همراه و دسترسی به اینترنت پرسرعت همراه اول در سطح استان به طور ویژه در دستور کار مخابرات منطقه مرکزی قرار دارد.

لطفی تصریح کرد: تأسیس و بهینه سازی ۱۲۹ سایت همراه اول از دیگر پروژه‌هایی است که از ابتدای امسال تاکنون در استان مرکزی به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: در کشور هر ساله به هزینه‌های ارائه خدمات در بخش‌های مختلف افزوده می‌شود اما بیش از ۱۲ سال است که تعرفه‌های تلفن ثابت هیچ‌گونه تغییری نداشته و این امر سبب شده تا شرکت مخابرات برای تامین هزینه‌های خود با مشکل مواجه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول