اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مهمترین دستاورد انقلاب مردم ایران استقرار حکومت اسلامی است

امام جمعه شهرستان کهک گفت: استقرار حکومت اسلامی و مبنا قرار گرفتن احکام خدا که از آرزوهای دیرینه تمام انبیا و اولیا بوده است؛ مهمترین دستاورد نظام اسلامی و انقلاب شکوهمند مردم ایران است.

مهمترین دستاورد انقلاب مردم ایران استقرار حکومت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین محسن صبوری فیروزآبادی امام جمعه شهرستان کهک در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان که با حضور اقشار مختلف مردم، در مسجد جامع کهک برگزار شد؛ در ادامه مباحث مربوط به پیرامون ادله ولایت فقیه با استناد به آیات و روایاتی که محافظت از کیان اسلامی را لازم می شمرد، گفت: بر اساس این آیات و روایات محافظت از کیان اسلام و تشیع در هر زمانی بر همه مسلمانان واجب است.

وی افزود: حال سوال این است که آیا محافظت از کیان اسلام و تشیع بدون وجود یک سیستم حکومتی منسجم و دستگاه نظامی قوی امکان‌پذیر است؟ و همین مسئله دفاع از حرم و مقابله با نقشه‌های شوم گروه‌های تکفیری در  چندساله اخیر نشان داد که اگر حکومت اسلامی در ایران برقرار نبود، امکان دفاع از کیان مسلمین و مستضعفین به هیچ وجه وجود نداشت‌.

صبوری فیروزآبادی تصریح کرد: آیات و روایات به دلالت التزامی دلالت دارند بر لزوم تشکیل حکومت اسلامی مقتدر و توانمند در دفاع از کیان اسلام و تشیع.

امام جمعه شهرستان کهک در ابتدا خطبه دوم ضمن شرح و تفسیر روایتی از امام جواد (ع)، سالروز ولادت آن حضرت را گرامی داشت و در ادامه به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ اشاره کرد و گفت: استقرار حکومت اسلامی و مبنا قرار گرفتن احکام خدا که از آرزوهای دیرینه تمام انبیا و اولیا بوده است؛ مهمترین دستاورد نظام اسلامی و انقلاب شکوهمند مردم ایران است.

خطیب جمعه کهک در پایان ضمن تبریک انتصاب فرماندار جدید شهرستان، روحیه جهادی و آشنایی با مردم و منطقه را از مهمترین خصوصیات فرماندار جدید برشمرد و خاطر نشان کرد: به فضل خدا همه مسئولان شهرستان همچون گذشته در راستای خدمت هرچه بیشتر به مردم شهید پرور منطقه در کنار یکدیگر خواهند بود.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول