اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

علی‌اف سالروز پیروزی انقلاب را به آیت‌الله رئیسی تبریک گفت

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در پیامی خطاب به رئیس‌جمهور ایران، چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

علی‌اف سالروز پیروزی انقلاب را به آیت‌الله رئیسی تبریک گفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در پیامی خطاب به آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور اسلامی ایران، چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

او در این پیام اعلام کرد: روابط دو کشور برخاسته از اراده ملت‌های ماست که در طول تاریخ در محیطی دوستانه و حسن همجواری زندگی کرده‌اند و دارای ارزش‌های اخلاقی مشترک هستند. ما برای روابط بین دو کشور که بر روی چنین پایه‌های محکمی بنا شده است، اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم.

در ادامه این نامه تبریک آمده است: مایه خرسندی است که امروز روابط دوجانبه ما در مسیر صعودی در حال توسعه است. گفت‌وگوهای سیاسی در سطح عالی، دیدارهای متقابل و دیدارهای منظم و اسناد امضا شده انگیزه قوی برای تقویت همکاری‌های ما می‌دهد. نمونه بارز آن دامنه رو به رشد همکاری‌های ما در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی، حمل و نقل و سایر زمینه‌هاست. با خرسندی از دیدارمان با شما در عشق آباد در فضای درک متقابل یاد می‌کنم. من معتقدم که تبادل نظر و گفت‌وگوهای مفصل ما به توسعه بیشتر روابط ما و ورود به مرحله کیفی جدید کمک خواهد کرد. 

الهام علی‌اف در پایان ابراز اطمینان کرد که روابط جمهوری آذربایجان و ایران از طریق تلاش‌های مشترک در جهت منافع ملت‌های دو کشور، به توسعه و تقویت ادامه دهد. 

«علی علیزاده» سفیر جمهوری آذربایجان در ایران هم در توییتی در همین خصوص اعلام کرد: به‌ مناسبت عید ملی‌ جمهوری اسلامی ایران - روز پیروزی انقلاب اسلامی، به مردم عزیز آن از صمیمی قلب تبریک عرض نموده، تندرستی، صلح و امن و امان آرزومندم.

در پیام تبریک وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به همین مناسبت آمده است: به مناسبت فرا رسیدن روز ملی جمهوری اسلامی ایران، بهترین آرزوها و تبریکات صمیمانه خود را به دولت و ملت ایران ابراز می‌داریم.

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول