اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پروژه تعویض تاور و ارتباط شبکه ۲۰ کیلو وات در شمیرانات افتتاح شد

پروژه تعویض تاور و ارتباط شبکه ۲۰ کیلو وات با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و پانصد میلیون تومان در شهرستان شمیرانات افتتاح شد.

پروژه تعویض تاور و ارتباط شبکه ۲۰ کیلو وات در شمیرانات افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شمیرانات، به مناسبت دهه فجر پروژه تعویض تاور و ارتباط شبکه ۲۰ کیلو وات شهرستان شمیرانات عصر امروز با حضور سیدعباس جوهری معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، یحیی شکری معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان تهران و سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات افتتاح شد. 

یحیی شکری معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان تهران در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به اینکه در مجموعه دو بخش لواسانات و رودبارقصران کل منطقه را از ۲ مسیر تقسیم برق می‌کنیم که یک مسیر از گردنه قوچک به سمت کنار رودخانه انتقال داده می‌شود‌ و مسیر دوم از روی ارتفاعات توسط پاورهایی که بر روی راس ارتفاع قرار گرفته به سمت دربندسر می‌آید و از آن نقطه به سمت شهر وارد می‌شود تا هر زمانی ما شرایط بحرانی داشتیم این دو مسیر تکمیل کننده همدیگر باشند.

وی گفت: خطی که امروز شاهد افتتاحش هستیم در سال ۵۶ شروع به کار کرده و تجهیزاتش مربوط به سال ۱۳۴۸ است و بسیار فرسوده و قدیمی بود و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح شبکه های فرسوده و قدیمی این پروژه کلید خورد.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان تهران بیان کرد: همینطور افزایش تاوری نقطه رینگ برای این منطقه ایجاد شده و نهایتا چیزی حدود سه میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار هزینه شد و توانستیم با یک حرکت جهادی تاب آوری شبکه را در دو بخش لواسانات و رودبارقصران افزایش بدهیم.

شکری ادامه داد: دو بخش لواسانات و رودبارقصران به دلیل اینکه در حریم رودخانه قرار گرفته و خطوط شبکه برق و حتی گاز هم در بستر رودخانه هستند و تجربه نشان داده در چندین سال اخیر بحران خیزترین شهرستان در محدوده استان تهران شمیرانات است که ما در سال ۱۳۹۸ هم شاهد آن بودیم و خساراتی را به وجود آورد و ما باید از چند مسیر ارسال برق به شهر داشته باشیم که در واقع با پایدارسازی این مسیر اگر مشکلی در مسیر اصلی رودخانه به وجود بیاید از مسیر دیگر می‌توانیم ارسال برق داشته باشیم.

وی ادامه داد: نسبت به جابه‌جایی یک دستگاه پاور به جهت اینکه برای شهروندان استان تهران خطر آفرین بود و یکی از نقاط خطرساز بود اقدام کردیم که خوشبختانه اقدام خوبی به لحاظ پایداری شبکه و هم به لحاظ حفظ جان و ایمنی و سلامت مردم اتفاق خوبی بود که هم در مجاورت اتوبان شهید بابایی و هم در مجاورت بوستان یاس فاطمی قرار داشت که حریم ارتفاعی به دلیل افزایش ارتفاع درختان و دلایل مشابه باعث شده بود که هادی های شبکه به نزدیکی زمین برسند و بسیار خطرناک بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول