اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ششمین نشست کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز اوایل اسفند در دوحه برگزار می‌شود

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از برگزاری ششمین نشست کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز در اوایل اسفند ماه در دوحه خبر داد.

ششمین نشست کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز اوایل اسفند در دوحه برگزار می‌شود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اعلام برگزاری ششمین نشست کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز در اوایل اسفند ماه در دوحه قطر افزود: این نشست در مقطع زمانی حساسی از وضعیت بازار جهانی انرژی و گاز طبیعی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: افزایش شدید قیمت انرژی، نیازهای اقتصاد جهانی در تلاش برای خروج از بحرانهای ناشی از کرونا در کنار ملاحظات زیست محیطی مدنظر جامعه جهانی پازل پیچیده ای را پدید آورده است و به نظر می رسد گاز طبیعی به عنوان یک انرژی تمیز می تواند نقش مهمی در بازیابی اقتصاد جهانی در دوران پس از کرونا ایفا کند. 

کشورهای عضو مجمع کشورهای صادر کننده گاز مالک بیش از ۷۰ درصد ذخایر گازی دنیا هستند ولذا می توانند در تضمین امنیت عرضه گاز طبیعی برای کشورهای مصرف پیشقدم شوند.

هیأت کشورمان در این نشست علاوه بر موضوعات مربوط به همکاری کشورهای عضو در مناسبات گازی جهانی، موضوعاتی همچون همکاری در اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهره وری انرژی در کشورهای عضو با هدف افزایش ظرفیت های صادراتی و نیز توجه به ملاحظات زیست محیطی دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول