اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آغاز عملیات گازرسانی به ۳ روستای استان مرکزی

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از آغاز عملیات گازرسانی به سه روستای استان با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان خبر داد

آغاز عملیات گازرسانی به ۳ روستای استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، محمدرضا سمیعی بعد از ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی گازرسانی به سه روستای بخش نوبران و افتتاح نمادین گازرسانی به یک واحد مرغداری در شهرستان ساوه اظهار کرد: به برکت ایام‌الله دهه فجر عملیات گازرسانی به سه روستای بایخان، ورکبار و ملک‌آباد با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از آغاز عملیات گازرسانی به این سه روستا در سال جاری، گازرسانی به روستای حریفان در بخش نوبران را در سال آینده در دستور کار خواهیم داشت افزود: برای گازرسانی به روستای بایخان ۷ هزار و ۳۰۰ متر شبکه گاز با تعداد حدود ۲۵ انشعاب با مبلغی بالغ‌بر ۳ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح در روستای ورکبار ۱۰ هزار متر لوله‌کشی با ۸۰ انشعاب و اعتباری ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است و برای روستای ملک‌آباد نیز ۳۶۵۰ متر‌ شبکه با ۲۰ انشعاب و اعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

سمیعی اضافه کرد: با گازرسانی به این روستاها سطح تحت پوشش گاز در استان مرکزی به بیش از ۹۹ درصد خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی پوشش گاز برای خانوارهای شهری ۱۰۰ درصد است و با گازرسانی به بیش از یک هزار و ۱۱ مشترک روستایی بیش از ۹۸ درصد خانوارهای این مناطق تحت پوشش گازرسانی هستند که از این حیث جزو استان‌های پیش رو در کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی مجموع پروژه‌ها از ابتدای امسال در ساوه را ۳۰ میلیارد تومان با ۶۳ کیلومتر شبکه گازرسانی عنوان کرد و گفت: گازرسانی به صنایع که یکی از مصوبات شورای اقتصاد است را در دستور کار داریم که در این راستا بالغ‌بر ۴۰ واحد صنعتی را تاکنون گازرسانی کرده‌ایم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس نیز با تقدیر از زحمات صورت گرفته در حوزه آب، برق و گازرسانی به روستاها گفت: بعد از چهل و سه سال از انقلاب اسلامی اکنون در دوران بلوغ انقلاب اسلامی بوده و باید در بحث تأمین آب و برق و گاز به اندک روستاهایی که از این نعمت بهره‌مند نیستند حداکثر تلاش خود را به کار ببریم.

حجت‌الاسلام محمد سبزی با بیان اینکه تلاش می‌شود با مساعدت دولت انقلابی ظرف یکی دو سال آینده روستای فاقد برق و گاز نداشته باشیم گفت: در طی دو سال اخیر در حوزه تأمین زیرساخت‌ها بالغ‌بر ۴۰ روستای فاقد اینترنت به شبکه جهانی متصل شده‌اند و ۳۵ روستا نیز احتمالاً تا پایان سال آینده به شبکه اینترنت متصل خواهند شد.

وی خواستار اولویت بخشیدن به گازرسانی به روستاهای فاقد گاز در بخش نوبران شد و گفت: انتظار ما این است مسئولان بلافاصله بعد از کلنگ‌زنی عملیات ساخت را آغاز کنند تا هرچه زودتر نعمت گاز به اهالی این منطقه از شهرستان برسد.

به گفته نماینده ساوه و زرندیه پیگیری اصلاح و روکش آسفالت برای منطقه نوبران نیز در دست پیگیری و تلاش برای اخذ بودجه می‌باشد.

گفتنی است پس از کلنگ‌زنی جهت گازرسانی به سه روستای بخش نوبران، مسئولان با حضور در یک واحد مرغداری در روستای سماوک در بخش مرکزی ساوه به‌صورت نمادین گازرسانی به واحدهای صنعتی را افتتاح کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس سرپرست فرمانداری ساوه نیز در جریان بازدید جمعی از مسئولان از یک واحد تولیدکننده آدامس و پاستیل در شهرک صنعتی نوبران گفت: شهر نوبران دارای ریشه‌های غنی فرهنگی و اجتماعی است و خدمت‌رسانی به اهالی این منطقه هم باید در دستور کار دستگاه‌ها باشد.

مهدی الیاسی با بیان اینکه به لحاظ دوری از مرکز شهرستان خدمت‌رسانی و اعتبارات به این سمت کم بوده است گفت: خوشبختانه با اقداماتی که در سال‌های اخیر در این منطقه صورت گرفته شاهد توانمندی این منطقه شده‌ایم به طوری که برخی از روستاهای این منطقه از حاشیه‌های شهر ساوه از لحاظ شاکله ساختمانی و معبری پیشرفته‌تر است.

وی پیشرفت‌های اخیر در این منطقه را حاصل سخت‌کوشی مدیران و پیگیری اهالی دانست و گفت: تأکید ما به دستگاه‌های اجرایی این بوده که دستگاه‌های اجرایی بیشتر در این منطقه حاضر‌ شوند تا با رسیدگی به امورات این منطقه باعث توسعه متوازن شهرستان باشند.

سرپرست فرمانداری ساوه یکی از مهمترین سیاست‌های دولت سیزدهم را حمایت از صنایع دانست و خاطرنشان کرد: محصولات این کارخانه ارزآوری خوبی برای کشور داشته ‌و‌ باعث اشتغال خوبی برای جوانان این منطقه شده که لازم است برای رفع مشکلات مدیران مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

الیاسی تأمین مسکن را یکی از نیازهای مهم برای جذب نیروی کار دانست و گفت: در حال حاضر ثبت نام طرح اقدام جهش ملی مسکن در این منطقه در حال انجام است و تلاش می‌کنیم دغدغه خاطر افراد غیربومی در این دو شهر را در خصوص خط خوردن در هنگام پالایش با رایزنی و ارائه گواهی کار مرتفع کنیم.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و دولت نباید توسعه را فقط در ساوه ببینند و باید با توسعه خدمات در سراسر شهرستان، محیط مناسب و کم مخاطره‌ای را هم برای صنعت بخش نوبران و هم شهروندان فراهم کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه توسعه اخلاق محور باید در دستور کار مسئولان شهرستان باشد گفت: صاحبان صنایع فرماندهان جنگ اقتصادی هستند و در خط مقدم جنگ قرار دارند لذا دشمنان ما وقتی دیدند توان مقابله میدانی را ندارند از راه اقتصاد وارد شدند لذا باید برای فتوحات بیشتر توان خود را به‌درستی به کار ببریم.

حجت‌الاسلام محمد سبزی با بیان اینکه جنگ امروز تنها جنگ اقتصادی نیست گفت: جنگ امروز در مقابل دشمنان علاوه بر اقتصاد در سیاست و فرهنگ ما نیز هست و در واقع یک جنگ ترکیبی راه افتاده لذا ماهم باید در مقابل دشمن نه فقط دفاع ترکیبی بلکه باید تهاجمی عمل کنیم.

وی توجه به آمایش سرزمینی و جانمایی شهر و شهرک‌های صنعتی را لازمه توسعه اقتصادی دانست و گفت: توسعه صنایع در جهت تولید کنسانتره، کمپوت، آب‌میوه، میوه خشک و ... در این بخش به‌واسطه وجود باغات مختلف باعث بهره‌وری مناسب در منطقه خواهد شد و کشاورزان نیز از فروش همه محصولات خود اطمینان خاطر به دست خواهند آورد.

نماینده مردم در مجلس سوق دادن صنایع به اطراف روستاها را باعث توسعه پایدار مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها دانست و گفت: صنایع باید در حوزه مسکن کارگران خود نیز پای کار باشند تا علاوه بر تأمین نیروی کار خود باعث رونق منطقه نوبران و غرق‌آباد شوند.

سبزی در ادامه برخورد با فساد و مفسد را مهم قلمداد کرد و گفت: باید تمرکز دستگاه‌های نظارتی بر مبارزه با ریشه‌های فساد باشد و تلاش کنیم با اصلاح سیستم‌های فسادزا گلوگاه‌های فساد را ببندیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول