اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

چرا انقلاب اسلامی سال۵۷ نقطه بی نظیر تاریخ ایران است؟

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سال۵۷ نقطه بی نظیر تاریخ ایران است، گفت: انقلاب اسلامی ایران را از یک خواب عمیق و غفلت چند صد ساله بیدار کرد.

چرا انقلاب اسلامی سال۵۷ نقطه بی نظیر تاریخ ایران است؟

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، جعفر شربیانی، عضو شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر، درباره انقلاب اسلامی اظهارداشت: از دیدگاه‌های متفاوت، چند مختصه‌ انقلاب اسلامی مورد وفاق اکثرنخبگان و در تمامی تاریخ ایران بی نظیر است. 

وی با اشاره به اینکه حضور تمام عیار و حداکثری مردم به نحوی که یکی از مردمی ترین انقلابهای تاریخ بشر است، گفت: ظهور رهبری فرزانه که کمتر و یا هیچ فردی در تاریخ ایران چنین مرجعیت و نفوذ فکری و معنوی و تشکیلاتی برمردم نداشته است. که این مختصه در خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری هم در سطح بالا متبلور و متجلی شده است. 

 عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بین خواسته ها و فرهنگ مردم و مفهوم دین و شریعت یک هارمونی حداکثری و استثنایی بوجود آمد که بجز غلبه بر همه گفتمان های رقیب،بعد از انقلاب مشروطه چنین رخدادی حادث نشده بود. همچنین بار دیگر ایران را از یک خواب عمیق و غفلت چند صد ساله بیدار و نقشی شبیه به قرون و گذشته تاریخیِ ایران مقتدر و با نفوذ فکری و معنوی بالا نزدیک کرد. 

شربیانی بیان داشت: انقلاب اسلامی معقوله عدالت و مبارزه با بی عدالتی و ایجاد فرصت برابر برای جابجایی طبقه اجتماعی و اقتصادی بر اساس شایستگی و لیاقت را تبدیل به معیار اساسی مناسبات اجتماعی و سیاسی کرد و برسیطره ی لایه های سنتی بهره مند از قدرت و ثروت پایان داد.

وی گفت: انقلاب اسلامی اعتراض و شورشی دامنه‌دار در فضای دوقطبی جنگ سرد آن زمان بود که ادامه آن تا دهه چهارم انقلاب ایجاد کننده‌ مسیر جدیدی در مناسبات منطقه‌ای و جهانی شد که امروز نتایج آن را در منطقه خاورمیانه بخصوص محور مقاومت و بیداری اسلامی می‌بینیم. 

عضو شورای شهر تهران گفت: انقلاب اسلامی معقوله جابجایی قدرت سیاسی را از یک فضای کاملا استبدادی،خشن و حلقه بسته و خسته، وارد یک رقابت مردمی و موثر کرد که نمادهای آن عبارت است از برگزاری دهها انتخابات سراسری و محلی در طول چند دهه پربرکت، که مسئله ی جابجایی قدرت سیاسی را به جز مردمی کردن،رقابتی،نخبه محور و روش مند و الگوبخش در خاورمیانه و تلفیقی از دین و سیاست ساخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول