اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جوانان سربازان اصلی جهاد تبیین در جنگ روایت‌ها هستند

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نیاز است تا جوانان در حوزه جهاد تبیین به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کمک و در مقابل جنگ ترکیبی دشمن ایستادگی کنند و سرباز جهاد تببین شوند.

جوانان سربازان اصلی جهاد تبیین در جنگ روایت‌ها هستند

سید هادی انوری، رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: در آستانه سومین سال صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب هستیم، بیانیه‌ای که در آن به خوبی به ظرفیت‌های انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷ اشاره و دستاوردها و ظرفیت‌های انقلاب اسلامی در آن تبیین شده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، پیش‌برندگی انقلاب اسلامی را در عرصه‌های مختلف سیاسی، عمرانی، فرهنگی، عدالت، معنویت و اخلاق تبیین کرده‌اند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی توانسته به‌ عنوان یک نماد قدرت، افتخار، ایستادگی در برابر قلدران و مستکبران مطرح شود و در شرایط فعلی نیز یک الگوی تمام عیار در منطقه و جهان است.

با جدیت در حال گام برداشتن به سمت تمدن اسلامی هستیم

انوری با بیان اینکه هر کدام از موارد پیش‌برندگی انقلاب اسلامی ساعت‌ها جای بحث دارد، توضیح داد: اگر قرار باشد برای هر کدام از این موارد زمینه‌ای فراهم شود تا کارشناسان به‌طور جداگانه بر آن بحث کنند، شاهدیم پیش‌برندگی جمهوری اسلامی نسبت به پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست و نسبت به دیگر کشورها در طول این ۴٠ سال سرعت شگفت‌آوری داشته است و با جدیت در حال گام برداشتن به سمت تمدن اسلامی هستیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان با تأکید بر نقش جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی بیان داشت: در بررسی تاریخچه انقلاب اسلامی، نقش جوانان پررنگ بوده است؛ در سال ۱۳۴۲ و اول حرکت امام(ره) ایشان بیان کردند که یاران من در گهواره‌ها هستند و شاهدیم در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن، این جوانان هستند که نقش مؤثری داشتند.

وی با بیان اینکه شاهدیم بخش عظیمی از پیش‌برندگی انقلاب اسلامی مدیون تفکر و حرکت جهادی بسیاری از جوانان است، یادآور شد: در شرایط فعلی نیز مخاطب اصلی بیانیه گام دوم، سخنرانی‌های کلیدی رهبر معظم انقلاب و انتظارات ایشان از جوانان هستند.

انوری خاطرنشان کرد: جوانان در شکل‌گیری مرحله ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی نقش اساسی دارند و رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای داشتند که نباید آن را فراموش کرد.

جوانان و نوجوانان مخاطب خاص بیانات رهبر معظم انقلاب هستند

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان در خصوص مأموریت جوانان برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی توضیح داد: جوانان و نوجوانان همیشه مخاطب خاص بیانات رهبر معظم انقلاب بوده و هستند و در این سال‌ها شاهدیم که ایشان در دیدارهایشان بیش‌ترین وقت را برای جوانان می‌گذارند و به نکات و توصیه‌هایی طلایی اشاره می‌کنند؛ رهبر معظم انقلاب دیده‌بان انقلاب اسلامی است و ایشان به خوبی عرصه‌های مختلف را رصد و در خصوص پیش‌برندگی انقلاب اسلامی امیدآفرینی می‌کنند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرده‌اند که انقلاب اسلامی در ۴۰ ساله اول خود به قدری با اقتدار پیش رفته است که یکی از ابرقدرت‌های جهان یعنی بلوک شرق به رهبری شوروی ماهیت خود را از دست داده و دیگر ابرقدرت جهان نیز در حال احتضار است.

انوری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب عرصه و پیشرفت انقلاب اسلامی را به خوبی مشاهده می‌کنند و شاهدند که دشمن رمقی برای ایستادن ندارد و در مقابل، انقلاب اسلامی به سرعت در حال پیش بردن مرزهای اقتدار و توسعه است، تصریح کرد: ممکن است در این میان اتفاقاتی رخ دهد که نگذارد این موارد پیش برود، یعنی مالک اشتر به خیمه کفر رسیده و در حال زدن شمشیرهای آخر است و باید مراقب باشیم فریب و عملیات روانی در جامعه رخ ندهد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان با اشاره به نقش جوانان در جامعه خاطرنشان کرد: این نقش کلید واژه «جهاد تبیین» است که نمی‌خواهیم با آن به‌ صورت کلیشه‌ای رفتار کنیم؛ رهبر معظم از اربعین امسال در جمع هیأت‌های دانشجویی در اکثر سخنرانی‌هایشان این مورد را مطرح کردند.

جنگ امروز جنگ روایت‌ها است

وی با بیان اینکه جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و نیاز است جوانان به روایت صحیح پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی کمک کنند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در آخرین سخنرانی‌شان در جمع نیروهای هوایی بر این موضوع تأکید داشتند و به این موضوع اشاره کردند که جهاد تبیین حرکتی فوری و قطعی است و نیاز است این دستور جدی گرفته شود؛ در این مسیر نیاز است جریان انقلاب و جوانان در صحنه حضور داشته باشند تا روایت صحیحی از گفتمان انقلاب اسلامی ارائه شود.

انوری با بیان اینکه اندیشکده رند آمریکا در سال ۲۰۰۱ در کتابی به موضوع روایت‌ها پرداخته است، خاطرنشان کرد: جریان کفر در خصوص جنگ سخت در مقابل ما و منطقه درمانده شده و یکی از ابزارهای آن در شرایط فعلی خط تحریف و وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها است.

تلاش دشمن این است واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهد

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان با اشاره به اینکه بارها در نقاط مهم صنعتی، اقتصادی و علمی کشور حاضر شدیم و شاهد بودیم اکثر افرادی که این اتفاقات را رقم زدند میانگین سنی‌شان ۲۵ تا ۳۰ سال است، یادآور شد: با دیدن چنین صحنه‌هایی به ایرانی، انقلابی و اسلامی بودن خود افتخار می‌کنیم، ولی تمام تلاش دشمن این است که چنینی واقعیت‌هایی را وارونه جلوه دهد و رهبر معظم انقلاب بهتر از ما شاهد این موضوع هستند.

وی با تأکید بر اینکه ابزار ایستادگی دشمن ادراک‌سازی منفی و خط تحریف برای مردم و خصوصا جوانان است، افزود: اگر جوانان می‌خواهند برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کاری نجام دهند، نیاز است دستاورد و حقایق‌های آن را به خوبی روایت کنند.

جوانان سرباز جهاد تبیین شوند

انوری ادامه داد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، این جوانان‌اند که به‌ عنوان حلقه‌های میانی وظیفه دارند نقش خود به خوبی ایفا کنند و در این مسیر نیاز است در حوزه جهاد تبیین به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کمک کنیم، در مقابل جنگ ترکیبی دشمن ایستادگی کنیم و سرباز جهاد تببین شویم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان با بیان اینکه تجربه انقلاب اسلامی به خوبی نشان داده است که هر کجا واقعیت‌های انقلاب اسلام بیان شده دشمن عقب‌نشینی کرده است، گفت: در شرایط فعلی در آستانه پایین آوردن خیمه دشمن و کفر هستیم و راه موفقیت در این نفس‌های آخر این است که جهادگر تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف باشیم و این مورد با حرف تحقق پیدا نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است جوانان انقلابی در میدان حاضر شوند، میزان مطالعه خود را بالا ببرند و نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی تجربه و شناخت پیدا کنند تا در ادامه هادی دیگران هم باشند.

انوری با بیان اینکه در ایام‌الله دهه فجر در مجموعه بسیج دانشجویی اقدام به نام «راهیان پیشرفت» را عملی کردیم، توضیح داد: در این مسیر سعی کردیم جوانان دانشجو را به مجموعه‌های علمی، اقتصادی و صنعتی که پس از پیروزی انقلابی توانسته‌اند با ظرفیت‌های بومی ببریم تا از نزدیک دستاوردهای انقلاب اسلامی را ببییند و پس از این اقدام واقعا امیدوار شدند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان در پایان یادآور شد: به دانشجویان و جوانانی که قصد دارند به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کمک کنند توصیه می‌کنم نسبت به حقایق و دستاوردها شناخت پیدا کنند و پس از آن به‌عنوان یک سرباز جهاد تبیین گام بردارند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول