اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

واکنش اداره کل ورزش اصفهان به گلایه‌های رئیس هیات وزنه‌برداری

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان به اظهارات رئیس هیات وزنه‌برداری که گفته بود یک ریال به این ورزش کمک نشده است، واکنش نشان داد و گفت:سال گذشته مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان و سال جاری ۶۰ میلیون تومان به هیأت وزنه‌برداری کمک شده اما رئیس هیأت وزنه‌برداری اعلام کرده یک ریال هم پرداخت نشده است.

واکنش اداره کل ورزش اصفهان به گلایه‌های رئیس هیات وزنه‌برداری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید محمدی، رئیس هیات وزنه‌برداری استان اصفهان هفته گذشته در مصاحبه با خبرنگار فارس از مسؤولان ورزش اصفهان گلایه‌هایی کرده بود.(اینجا بخوانید)

وی با بیان این که بستر استعدادیابی در نوجوانان فراهم شد، تصریح کرد: کارها‌ انجام‌ شده، لیست‌ها و اسامی به فدراسیون اعلام شده، ولی در بحث کلان وزارت ورزش باید وارد شود و حمایت وجود داشته باشد؛ برای تک تک مسابقات به‌ اداره کل‌ نامه زده شده که حداقل برای تماشا بیایند، ولی دریغ از یک نفر مسوول که بیاید.

محمدی ادامه داد: مگر چند‌ ورزش مدال‌آور و المپیکی در اصفهان داریم، حتی مربی تیم ملی وزنه‌برداری هم اصفهانی است، چند وزنه‌بردار دیگر مانند مرادی، معتمدی، جمالی، معینی و شریفی باید پیدا شود تا مدیر کل حمایتی انجام دهد.

 

اداره کل از ابتدای سال یک ریال پرداختی به هیات نداشته است

رئیس هیات وزنه‌برداری استان اصفهان با بیان اینکه بستر استعدادیابی انجام شده ولی هیچ اتفاقی نمی‌افتد، تصریح کرد: قول پرداخت ماهیانه به این ورزشکاران را داده بودند ولی هیچ پرداختی انجام نشده؛ این وزنه‌برداران در سن حدود ۱۴ سالگی استعداد بودند ولی در حال حاضر بازدهی لازم را ندارند، چون ما توجهی نکرده‌ایم.

وی با اشاره به این که از ابتدای سال ۱۴۰۰، اداره کل یک ریال پرداختی به هیات نداشته است، خاطر نشان کرد:  ۵ نفر از استان در حال حاضر عضو تیم ملی و ۱۴ نفر در لیگ‌های دیگر هستند، ولی این‌ها به چشم نمی‌آید و اعتبار و بودجه‌ای تعلق نمی‌گیرد.

محمدی در خصوص حمایت‌های انجام‌ شده از وزنه‌برداران ملی‌پوش اصفهانی گفت: رنکینگ رسول معتمدی در وزن ۱۰۲ کیلوگرم‌ در دنیا یک است،  در جامعه وزنه‌برداری هم از طرف کمیته ملی المپیک، نفر اول اعلام شد، ولی هیچ حمایتی از او نشده است؛ فقط موقع مسابقات از معتمدی درخواست می‌کنند که حضور پیدا کند.

کجای دنیا قهرمان ملی با موتور سیکلت سر تمرین می‌رود

رئیس هیات وزنه‌برداری استان اصفهان با اشاره به این که بعد از مسابقات قهرمانی هیچ تکریم و تجلیلی از معتمدی نشد، عنوان داشت: او یک کار فراملی انجام داده بود، پرچم و سرود کشور در مسابقات جهانی در کشور دیگر به اهتزاز درآمده؛ در این اوضاع تحریم و فشار بیگانگان وقتی یک جوان این کار ارزشمند را انجام‌ می‌دهد، حداقل مسوولان باید حمایت , از نظر معیشتی، کار و زندگی به آن‌ها رسیدگی کنند،

وی ادامه داد: معتمدی با موتور به تمرینات می‌رود، کجای دنیا قهرمان ملی با موتور سیکلت سر تمرین می‌رود؛ در حال حاضر پایتخت وزنه‌برداری ایران لنجان است، ولی هیچ کدام از مسوولان بازدید نکرده‌اند، فقط همه قول داده‌اند.

محمدی بیان داشت: بعد از مسابقات آسیایی هم تجلیلی از معتمدی نشد، فقط قول حمایت بعد از المپیک را دادند؛ بلایی که سر سهراب مرادی آوردید را سر بقیه نیاورید؛ به داد ورزش برسید، استعدادها می‌سوزد.

 

از ابتدای سال ۶۰ میلیون به وزنه‌برداری داده‌ایم

حسین زیبایی، معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در خصوص مصاحبه اخیر رئیس هیأت وزنه‌برداری استان اصفهان به خبرنگار فارس گفته است:هیأت‌های ورزشی به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی فعالیت می‌کنند و درآمد‌ها و هزینه‌هایشان باید از طریق فعالیت‌هایی که در حوزه کاری آن‌هاست تأمین شود.

وی افزود: متولی ورزش وزنه‌برداری استان اصفهان بجای متهم کردن اداره کل و فرار رو به جلو باید پاسخ دهند که چه اقداماتی برای حمایت از قهرمانان و افتخارآفرینان و توسعه کمی و کیفی این ورزش انجام داده‌ است.

زیبایی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان اصفهان در سال گذشته و جاری اقداماتی انجام داده است، در سال گذشته یک واحد آپارتمان توسط یک خیر و با همت اداره کل ورزش و جوانان به قهرمان المپیک، سهراب مرادی اهدا شد، همچنین مبلغ ۵۰ میلیون تومان در مراسم تجلیل از شانس‌های سهمیه المپیک به سهراب مرادی اهدا و از تمبر یادبود و سردیس وی رونمایی شد.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: برای تجهیز سالن وزنه‌برداری لنجان مبلغ ۲۰ میلیون تومان از طریق اداره ورزش و جوانان شهرستان لنجان کمک شد، بزرگ‌ترین تالار وزنه‌برداری کشور به صورت رایگان در اختیار هیأت وزنه‌برداری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پس از کسب مدال طلای جهان توسط رسول معتمدی مبلغ ۲۰ میلیون تومان به وی اهدا شد، طی ۳ برنامه مبلغ حدود ۲۰ میلیون تومان به یکتا جمالی اهدا شده است.

زیبایی یادآور شد: سال گذشته مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان و سال جاری ۶۰ میلیون تومان به هیأت وزنه‌برداری کمک شده و اسناد مبالغ واریزی موجود است و در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته است اما رئیس هیأت وزنه‌برداری اعلام کرده یک ریال هم پرداخت نشده است.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در پایان گفت: شکایات متعددی از سوی پیشکسوتان و ورزشکاران از عملکرد وی به اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان ارسال شد و سعی کردیم مشکل را حل کنیم اما مشکل همچنان و نگرانی‌ها همچنان ادامه دارد و باید در مجمع عمومی فوق‌العاده هیأت وزنه‌برداری در این خصوص دفاع کند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول