اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

موضع قابل وصف 3 نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس+ سند

هر سه نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی طرح شفافیت آرای نمایندگان را امضا کردند.

موضع قابل  وصف  3 نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس+ سند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یکی از مطالباتی که همواره مردم از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی داشتند موضوع طرح شفافیت آرا بوده است مردم می‌خواهند بدانند که نمایندگان خود در مجلس چه مغازه ای در برابر موضوعات مختلف سیاسی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی دارد آنها می خواهند بدانند که آیا نمایندگان خود در بهارستان در رای گیری هایی که به نفع مردم است و شاید در جاهایی به ضرر خود نماینده تمام شود قائل به شفاف‌سازی آرا هستند یا نه خوشبختانه طی چند روز اخیر موضوع طرح شفافیت آرا و امضای آن توسط برخی از نمایندگان مجلس موجب خرسندی اقشار مختلف مردم شده است در این بین با انتشارچنین نامه‌ای با امضای نمایندگان معلوم می‌شود که هر سه نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت صد در صدی خواهان شفافیت آرای خود هستند که می‌توان از آن به عنوان یک موضع گیری عالی از سوی نمایندگان مردم استان در بهارستان یاد کرد.

102 نماینده خواستار شفافیت آرایشان شدند

در روز‌های گذشته جمعی از نمایندگان طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار تسریع در روند تصویب طرح «شفافیت آرای نمایندگان» شده و نسبت به اجرای داوطلبانه مفاد طرح نسبت به آرای خود اعلام آمادگی کردند. این نامه در ابتدا حدود 60 امضا داشت که هم اکنون تعداد امضا‌های این نامه، به 102  امضا افزایش یافته است. 

سمنان، ایلام، خوزستان بدترین وضعیت مشارکت در طرح شفافیت

بر اساس آمار تفکیکی استان ها، نمایندگان استان بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد  با مشارکت 100 درصدی نمایندگان  و استان ‌های سمنان و ایلام بدون هیچگونه مشارکت بدترین آمار را در درخواست اجرای داوطلبانه شفافیت آرا دارند.

تعداد امضاها در حال افزایش است

نکته قابل توجه اینجاست که خوزستان با وجود داشتن 18 کرسی در مجلس، با امضای تنها یکی از نمایندگان این استان؛ آمار معنی داری در این رابطه ثبت کرده است. استان‌های اصفهان با مشارکت 57 درصد و تهران با مشارکت 54 درصدی نمایندگان در میانه این جدول قرار گرفته اند. شنیده ها حاکی از آن است که تعداد امضاها در حال افزایش است.

بدیهی است که مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد مهم نظارتی زمانی می‌تواند انتظار شفافیت از مجموعه‌ها و نهادهای دیگر داشته باشد که در بحث شفافیت در عملکرد و آرای نمایندگان پیشقدم باشد. کارنامه غیرقابل قبول مجلس دهم در خصوص این طرح جلوی چشم مردم است و مردم انتظار دارند این حرکت مهم و بزرگ بدست مجلسی که از ابتدا مجلس انقلابی نام گرفته تحقق یابد.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول