اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مبارزه با مواد مخدر محور دیدار دادستان‌های کل تاجیکستان و ایران

دادستان کل تاجیکستان طی سفر کاری به تهران با همتای ایرانی خود دیدار و در مورد توسعه روابط حقوقی و قضایی میان دو کشور گفت‌وگو کرد.

مبارزه با مواد مخدر محور دیدار دادستان‌های کل تاجیکستان و ایران

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «رحمان یوسف احمدزاد» دادستان کل جمهوری تاجیکستان طی سفر کاری به تهران، با حجت الاسلام والمسلمین «محمدجعفر منتظری» دادستان کل جمهور اسلامی ایران دیدار و در مورد توسعه روابط حقوقی و قضایی میان دو کشور گفت و گو کردند.

در این نشست احمدزاد ضمن تقدیر از طرف ایرانی برای استقبال گرم و  صمیمی بر روابط حسنه و اشتراکات فرهنگی و زبانی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: بیش از پیش باید پیگیر تعمیق روابط در همه سطوح باشیم.

وی در مورد هدف از این سفر گفت: به دنبال توسعه و تعمیق روابط در حوزه‌های حقوقی و قضایی هستیم.

دادستان کل جمهوری تاجیکستان اذعان داشت که مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان یافته و همچنین حمایت از سرمایه گذاران  با طرف ایرانی هم نظر هستیم و در این راستا پیگیر امور خواهیم بود.

در پایان دیدار یادداشت تفاهم نامه همکاری بین دادستان کل دو کشور امضا شد.

در ادامه دادستان کل کشور تاجیکستان از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه دیدار و با «محمد کاظمی فرد» رئیس این مرکز در زمینه هوشمند سازی فرآیندهای قضایی گفت وگو کرد.

وی در این بازید با دستاوردهای این مرکز جهت ارائه خدمات الکترونیک قضایی به مردم، سامانه‌های راه‌اندازی شده از جمله سامانه احراز هویت برخط، دادگاه‌های برخط، سامانه ابلاغ و ثنا، اپلیکیشن عدالت همراه، سامانه صدور گواهی عدم سوء پیشینه و پابند الکترونیک آشنا شد.

کاظمی فرد در این رابطه گفت: این مرکز آمادگی دارد تجربیات خود را در زمینه هوشمند سازی فرایندهای قضایی در اختیار دستگاه قضایی کشور تاجیکستان قرار دهند.

در ادامه احمدزاد ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، خواستار همکاری و انتقال تجربیات و دانش فنی در زمینه ارائه خدمات قضایی الکترونیکی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به دستگاه قضایی جمهوری تاجیکستان شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول