اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

طرح متمرکز روستایی، ۵۰ هزار شغل در سراسر کشور ایجاد کرده است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: طرح اشتغالزایی روستایی در راستای ریشه کنی محرومیت زدایی انجام شده و بیش از ۵۰ هزار شغل در سراسر کشور ایجاد کرده است.

طرح متمرکز روستایی، ۵۰ هزار شغل در سراسر کشور ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور صبح امروز در بازدید از طرح عمرانی و اشتغال زایی در پیشوا، اظهار کرد: این طرح در راستای ریشه کنی محرومیت زدایی انجام شده است و بیش از ۵۰ هزار شغل در سراسر کشور ایجاد کرده است. 

وی گفت: در دولت سیزدهم اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است، در هر سفری که با رئیس جمهور داشتیم تاکیدات فراوانی بر روستاها داشته است.

معاون معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: این طرح ها بیشتر در حوزه های عمرانی، طرح هادی، جاده ها، اشتغال زایی بوده است.

مدنی بیان کرد: در حوزه روستایی برنامه ریزی هایی انجام شده و مهم‌ترین برنامه اقتصاد روستایی است، در سال آینده در روستاها ۵۰۰ هزار شعل در نظر گرفته شده و با شرکای اجتماعی از جمله صندوق کار آفرینی و کمیته امداد این طرح ها انجام‌ می شود.

وی عنوان کرد: در سال آینده که بحث اشتعال زایی را داریم، احیا و بهره برداری از ۵۰۰ معدن است که در حوزه افتصاد کشور می توانند بسیار مهم و با اهمیت باشد، از برنامه های دیگر  ایجاد بازار فروش محصولات روستایی است که در دستور کار قرار گرفته تا در بازارچه های روستایی محصولات عرضه شوند.

معاون معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در کل کشور ۱۰ هزار روستا با تنش آبی شدید مواجه است و برنامه ریزی شده تا در تابستان آینده این روستاها با مشکل آب مواجه نشوند.

مدنی در ادامه اظهار کرد: در حوزه مهاجرت مردم روستایی ها به شهر ۲۰ مورد آسیب شناسایی شده است و طرح هایی در نظر گرفته شده که از مهاجرت آنها جلوگیری شود، یکی از مواردی که انجام می شود طرح معدن روستایی است که ۱۵ درصد مالیات و عوارضی که داده می شود در همین روستاها هزینه خواهد شد که مبلغی حدود ۶ هزار میلیارد تومان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلی که در دل روستاها وجود دارد این است که اتاق وضعیت خدمت وجود ندارد، طرح ها و برنامه های روستاها نامشخص است و باید این طرح با برنامه ریزی انجام شده در روستاها در اختیار مردم قرار گیرد.

این مقام مسؤول عنوان کرد: هدف از انتخاب مجموعه تولید شیر خشک و کره به این دلیل بود که تمامی شیرهای جنوب شرقی را جمع آوری می کند و محصولاتی تولید می کند که از نیازهای اساسی کشور است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول