اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ساختمان قدیم بیمه سلامت زنجان تهاتر می‌شود/ پوشش بیمه‌ای ساکنان20 محله کم‌برخوردار

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به برنامه طراحی شده برای تهاتر ساختمان قدیم بیمه سلامت با دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: تهاتر طبق قوانین کشوری و بر اساس توافق، انجام خواهد شد.

ساختمان قدیم بیمه سلامت زنجان تهاتر می‌شود/ پوشش بیمه‌ای ساکنان20 محله کم‌برخوردار

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یعقوب شیویاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران میانگین هزینه این سازمان برای بیمار کرونای را حدود ۵ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: آمار پرونده‌های بستری برای بیماران کرونایی در این استان حدود 15 هزار مورد ثبت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با خبرنگاران با ابراز بی‌اطلاعی از نتیجه طرح ارائه تسهیلات به زوج‌های نابارور گفت: جزئیات این طرح اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی از تشکیل کارگروه ویژه برای شناسایی و فراهم کردن زمینه پوشش بیمه‌ای افراد ساکن در مناطق کم‌برخوردار بر اساس یک طرح ملی خبر داد و افزود: در حال حاضر ساکنان ۲۰ محله مشمول قرار گرفتن در این طرح هستند که ۱۰ محله در شهرستان زنجان، دو محله در خدابنده، چهار محله در ابهر، سه محله در خرم‌دره و یک محله هم در سلطانیه قرار دارند که در حال حاضر ۱۰۰ نفر با استفاده از مزایای این طرح در بیمه سلامت پذیرش شده‌اند.

شیویاری با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد پزشکان فعال در استان زنجان با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند، ادامه داد: ۱۰۰ درصد مراکز فیزیوتراپی هم طرف قرارداد این بیمه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به برنامه طراحی شده برای تهاتر ساختمان قدیم بیمه سلامت با دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: تهاتر طبق قوانین کشوری و بر اساس توافق، انجام خواهد شد.

وی از طراحی بسته‌های خدمتی بیمه سلامت به اقشار مختلف جامعه خبر داد و گفت: در این راستا بیمه سلامت از زوج‌های نابارور حمایت کرده و خسارت‌های متفرقه به آنها را بر اساس اسناد ارائه شده برای سال جاری طبق چارچوب تدوین شده پرداخت خواهد کرد.

شیویاری با تاکید بر همه گیر شدن اجرای طرح نسخه الکترونیکی افزود: در حال حاضر به جز موارد نادر همین نسخ به صورت الکترونیکی صادر و پذیرش می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به معضلات موجود در اجرای طرح نسخه الکترونیکی اذعان کرد و افزود: هر چند خیلی از مشکلات حل شده ولی تلاش‌ها برای رفع کامل ادامه خواهد داشت.

وی به پرداخت‌های موسسات دولتی و خصوصی توسط این سازمان اشاره و تصریح کرد: عملکرد این سازمان در پرداخت بدهی ارائه کنندگان خدمت طرف قرارداد نسبت به گذشته بسیار بهبود پیدا کرده و در حال حاضر مطالبات بخش خصوصی تا آذرماه به صورت کامل پرداخت شده و مطالبات دی ماه در آستانه پرداخت قرار گرفته است.

شیویاری با بیان اینکه پرداخت مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی تا مهرماه تسویه شده است، ادامه داد: با توجه به فرجه زمانی پیش‌بینی شده برای بررسی پرونده‌های ارائه شده به کارشناسان بیمه سلامت که ۴۵ روز است ولی در زنجان حدود 20 روز زمان می‌برد، ۵۰ درصد از مطالبات این مراکز در آبان ماه پرداخت شده و بقیه نیز پرونده‌ها در دست بررسی قرار دارد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول