اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نوش آبادی: ارتقای روستای باغخواص به بخش مستقل و شهر را پیگیری می‌کنیم

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم روستای باعخواص خواسته زیادی ندارند، بحث تبدیل شدن باغخواص به یک بخش مستقل و شهر خواسته زیادی نیست و مصمم هستیم مقدمه این روستا را به بخش و مرکز بخش و به شهر ارتقا دهیم.

نوش آبادی: ارتقای روستای باغخواص به بخش مستقل و شهر را پیگیری می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر در مسجد بقیه الله الاعظم دهستان باغخواص، اظهار کرد: درود بی کران خدا بر همه کسانی که این انقلاب را خلق و حمایت کردند و این حماسه عظیم پیروزی انقلاب اسلامی را در تاریخ ثبت کردند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش و همت مردم خوب ورامین در برگزاری مجالس و محافل دهه فجر، گفت: اعتقاد دارم هر منطقه و جغرافیایی در کشور؛ یک هویت، قدمت و پیشنه ای دارد که برای دانستن آن پیشنه و شناخت آن هویت باید توجه ویژه کنیم و این پیشنه را باید به جوانان امروز بازگو کنیم تا نسبت به گذشته جغرافیای خود اطلاعات کافی داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم باغخواص مردمی متدین، ولایتمدار، بافرهنگ و با روحیه ولایی و انقلابی است، برای آنکه بتوانیم آینده را ترسیم کنیم باید به گذشته هم بیندیشیم و بدانیم در شرایطی بودیم و در حال حاضر در چه شرایطی هستیم و به کجا می رویم.

نوش آبادی ضمن بیان اینکه روستای باغخواص یک هویت فرهنگی و تاریخی درخشانی دارد، بیان کرد: سرزمینی بوده که وقتی در گذشته به تاریخ سیاسی و فرهنگی منطقه می نگریم می بینیم ارزش های والایی در این منطقه نهفته است و به خصوص نسل جوان بدانند که در گذشته این منطقه چه تحولاتی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در گذشته روستای باغخواص از یک شرایط بهتر و موقعیت ممتازی برخوردار بوده و این گویای آن هویت و ماهیت فکری، فرهنگی و وضعیت تمدنی این سرزمین است، گفت: مسجد تاریخی باغخواص یک قدمت ۵۰۰ ساله دارد، قدمت بالای این اثر تاریخی و آن آب انبار و حمام تاریخی، گویای یک تاریخ ارزشمند برای این روستا است، وقتی به تاریخ می نگریم می بینیم در طول دوران حکومت های گذشته، حکومت ها نگاه خاصی به این منطقه داشته اند و این نشان می‌دهد روستای باغخواص از اهمیت والایی برخوردار است و مورد توجه همه بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در یک منطقه و روستایی زندگی می‌کنیم که از همه لحاظ یک پیشنه درخشانی دارد و امید می رود مسؤولین میراث فرهنگی تلاش کنند تا به آثار تمدنی باغخواص آسیبی نرسد، چون آثار باستانی این منطقه از قدمت بالایی برخوردار است و نباید اجازه دهیم به این آثار باستانی آسیبی وارد شود.

نوش آبادی افزود: روستاهای علی آباد، باغخواص و حسین آباد ۴۵ شهید والا مقام را تقدیم انقلاب کرده که این نشان دهنده جایگاه والایی انقلابی و ولایی مردم این منطقه است و این مهم بسیار ارزشمند است.

وی ضمن بیان اینکه یک منطقه تاریخی با چنین قدمت تاریخی واقعا حیف است که امروز بخاطر چند مشکل بیاییم و بگوییم مشکلات قابل حل شدن نیست، عنوان کرد: مردم روستای باعخواص خواسته زیادی ندارند، بحث تبدیل شدن باغخواص به یک بخش مستقل و شهر خواسته زیادی نیست و مصمم هستیم مقدمه این روستا را به بخش و مرکز بخش و به شهر ارتقاع دهیم و این یکی از موضوعاتی است که دنبال می‌کنیم و می‌خواهیم روستای باغخواص را همانطور که در گذشته به عنوان یک روستای ویژه و با هویت و یک سرزمین آباد مورد توجه قرار می دادند  نگاه کنیم.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بتوانیم و موفق شویم باغخواص را به آن موقعیت ممتاز خودش برسانیم و بشود شهر و مرکز بخش باغخواص، روستاهای مجاور هم تحت این بخش قرار خواهد گرفت. 

نوش آبادی با اشاره به موضوع جاده باغخواص به شهرک مدرس، خاطرنشان کرد: متأسفانه اخبار خوبی از مسیر جاده باغخواص شنیده نمی شود و وقتی می شنویم قلب انسان جریحه دار می شود، قرار است بحث تقاطع راه آهن این جاده رفع شود و زیرگذر باغخواص احداث شود تا بتوان از قطار شهری استفاده کرد، این یکی از بحث های جدی راه، حمل و نقل و ارتباطات و از موضوعات بسیار حیاتی است و طی بازدیدی که فرماندار محترم داشتند بحث بهسازی جاده در کمیته برنامه ریزی تصویب شده که این جاده ایمن شود و دستور بهسازی آن را از وزیر راه گرفتیم که این مهم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به آب شرب روستاهای علی آباد و باغخواص، گفت: نیاز است اداره آب مخزن ۵۰۰ هزار مترمکعبی را هرچه سریعتر فعال کند و منطقه باغخواص نباید از نظر آب شرب مشکلی داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از کارهای خوبی که انجام می شود این است که پساب تهران پس از تصفیه به سمت ورامین منتقل می شود و براساس قولی که وزیر نیرو دادند سال آینده بحث آب زراعی را به نحو مطلوبی دنبال خواهیم کرد و امید می رود سرزمین تشنه ورامین و اراضی آن، از پساب تهران برخوردار شود و این نگرانی برای همیشه برطرف شود.

نوش آبادی در پایان ابراز کرد: امید می رود وضعیت این منطقه را در آینده بهتر از حال حاضر ببینیم چرا که مردم این منطقه مردمی فهیم، خوب و ولایتمدار و انقلابی هستند و حق شان بیش از این ها است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول