اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فینالیست‌هایی از شهر بی‌ورزشگاه/ جوانانی که بدون هیچ یک پای جام ایستاده‌اند

جمعه ۲۲ بهمن‌ماه در حالی فینال مسابقات لیگ برتر فوتبال هرمزگان و لیگ فوتبال نوجوانان استان برگزار می‌شود که یک طرف آن دو تیم از رودان به‌عنوان شهری بدون ورزشگاه می‌آیند.

فینالیست‌هایی از شهر بی‌ورزشگاه/ جوانانی که بدون هیچ یک پای جام ایستاده‌اند

خبرگزاری فارس - رودان، حامد آزادی: معطلی پروژه زمین چمن مجموعه ورزشی شهید چمران رودان تا یک ماه دیگر وارد پنجمین سال خود می‌شود اما این بی‌تدبیری باعث نشد تا جوانان بهشت جنوب دست از تلاش بردارند.

علی‌رغم نبود هیچ زیرساخت مناسبی برای فوتبال اما هنر خود را در زمین‌های خاکی به رخ همگان می‌کشند تا بگویند بهشت جنوب همچون تمام زیبایی‌هایش، فوتبالیست‌های بلند پروازی دارد که بدون هیچ یک پای جام ایستاده‌اند.

جمعه ۲۲ بهمن‌ماه ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس در حالی میزبان دو فینال لیگ برتر فوتبال بزرگسالان و لیگ نوجوانان هرمزگان است که تیم متحد رودان یک طرف فینال بزرگسالان و شاهین مهر رودان نیز یک طرف فینال نوجوانان قرار دارند.

البته به این میز افتخار می‌تواند عنوان نائب‌قهرمانی تیم نونهالان شاهین مهر رودان در لیگ نونهالان هرمزگان، حضور تیم فوتبال جوانان شاهین مهر در لیگ مناطق جوانان کشور، حضور اتحاد رودان در لیگ برتر فوتبال هرمزگان و تیم امید اتحاد رودان در لیگ امیدهای هرمزگان را هم افزود، تیم‌هایی که بدون هیچ برای اعتلای نام رودان و رونق فوتبال هرمزگان تلاش می‌کنند.


صدای مظلومیت جوانان رودان را بشنوید

حسن عباس‌زاده پیشکسوت فوتبال رودان با اشاره به مشکلات ورزش و کمبود زیرساخت‌ها اظهار داشت: بدون شک شهرستان رودان از دیرباز یکی از قطب‌های مهم و انکارناپذیر ورزش هرمزگان محسوب می‌شود و هر جا که هرمزگان در سطوح مختلف ورزشی کشور نامی برای خود بر جای گذاشته و می‌گذارد ردِپای چندین جوان رودانی در آن عرصه درخشیده است.

وی ادامه داد: در سطح استان جوانان رودانی با کمترین امکانات و حتی بدون امکانات اولیه باز هم هنرنمایی می‌نمایند و این عزم و اراده واقعا ستودنی است.

این پیشکسوت فوتبال رودان تاکید کرد: بنده بعنوان یک رودانی به‌وجود این جوانان باغیرت افتخار می‌کنم که نام رودان را در استان بلندآوازه نموده‌اند.

عباس‌زاده افزود: در رشته دوومیدانی علی‌رغم نبود پیست، همواره در استان و کشور افتخارآفرینی می‌کنند و در رشته‌های رزمی حریفان را به ستوه آورده‌اند.

وی خطاب به مسؤولان بیان داشت: رودان با جمعیتی بیش از ۱۳۰هزار نفر که قریب به اتفاق جوانان این خطه عشق و علاقه‌شان فوتبال است از داشتن یک زمین چمن فوتبال محروم هستند، این شهرستان تنها یک زمین چمن مصنوعی نامناسب در فاصله ۱۵کیلومتری مرکز شهرستان (ورزشگاه شهدای بیکاه) دارد که با انجام یک ضرب و تقسیم درست حساب کنیم اگر یک جوان رودانی شب تا صبح نخوابد شاید ۲دقیقه سهم او از بازی بر روی آن نصیبش شود.

این پیشکسوت فوتبال رودان تصریح کرد: آیا این درد نیست؟ جالب است بدانید دو تیم شاهین مهر و متحد رودان نمایندگان این شهر حتی زمین خاکی تمرین هم ندارند در رده‌های نوجوانان و لیگ برتر بزرگسالان استان به فینال مسابفات راه یافته‌اند و همین هفته بایستی در فینال مسابقات لیگ استان به مصاف رقبای قدرتمند خود بروند اما آیا این رخداد عجیب نیست؟

پیشکسوت فوتبال رودان در ادامه گفت: ما سال‌هاست که از نداشتن حتی یک زمین چمن رنج می‌بریم، بارها فریاد زدیم اما هیچ‌ کسی صدای مظلومیت جوانان این شهر نشنید.

وی افزود: به‌عنوان یک پیشکسوت دلم به حال آرزوهای فرزندان شهرم که در حسرت بازی بر روی چمن دارند می‌سوزد اما کاری از دستم بر نمی‌آید.

عباس‌زاده خطاب به مسؤولان گفت: مسؤولان محترم صدای فریادهای این جوانان را بشنوید و نگذارید این سرمایه‌های رودان گوشه‌نشین شوند.

وی اضافه کرد: بارها پای صحبت آنان نشسته‌ام. عجب دل پردردی دارند، حق دارند که اینگونه باشند، نگذارید جوانان این شهر که دل در گرو عشق شهدای عزیزمان دارند سرخورده شوند.

این پیشکسوت فوتبال رودان خاطرنشان ساخت: این جوانان، سرمایه‌های رودان و هرمزگان و کشور هستند. چیز زیادی هم نمی‌خواهند، آیا داشتن یک زمین فوتبال چمن باکیفیت خواسته زیادی است؟ آنان را دریابید که آینده ایران‌زمین و وارث شهدا هستند.

خانه به دوشی فوتبالیست‌های رودانی برای یک تمرین

سعید رهبری مربی جوان تیم فوتبال متحد رودان در این خصوص اظهار داشت: متاسفانه امروز تیم‌های فوتبال به‌دلیل نبود زمین چمن برای تمرین و فعالیت به زمین‌های خاکی روی می‌آورند که این خود دلیل اصلی پایین آمدن کیفیت بازیکنان و مصدومیت اغلب آنهاست.

وی ادامه داد: جوانان فوتبالیست رودان سرمایه اصلی فوتبالند، اما همه بدانند که آنها هیچ حامی ندارد و همیشه با دستان خالی راهی رقابت‌ها می‌شوند.

رهبری ادامه داد: امسال شاهد حضور دو تیم فوتبال از رودان در لیگ برتر فوتبال هرمزگان بودیم، متحد با تمام سختی‌ها به فینال رسید اما همگان بدانند که فوتبالیست‌های رودان حتی برای انجام یک تمرین ساده رنج خاک را باید به دوش بکشند و یا با صرف هزینه مضاعف به شهرستان‌های همجوار حتی در استان کرمان بروند.

وی اضافه کرد: نبود زمین چمن طبیعی در رودان تیم‌ها را به بیکاه می‌کشاند جایی که با لایه‌ای از موکت که آنهم جای‌جایش کنده شده رنج دیگری را بر چهره غم‌بار فوتبال رودان می‌افزاید.

مربی تیم متحد رودان تصریح کرد: با تمام این احوال رودان خود را در سطح اول فوتبال هرمزگان نگه داشته است. از شاهین‌مهر که فوتبال پایه هرمزگان را همه‌ساله فتح می‌کند تا متحد که حتی بدون تمرین در زمین چمن یا شبیه چمن خود را به فینال می‌رساند.

وی بیان داشت: قطعا اگر ما از زمین چمن طبیعی برخودار بودیم بدون شک هم‌اکنون تیم‌های رودان  در لیگ‌های کشوری می‌درخشیدند و با بازیکن‌سازی استعدادهای فوتبال رودان به کشور معرفی می‌شدند.

این مربی خوش‌آتیه فوتبال رودان خاطرنشان ساخت: وقتی آموزش فوتبال در مدارس فوتبال شهرستان کار خود را در زمین‌های خاکی و یا چمن‌های مصنوعی محله‌ای که کیفیت آنها رنگ باخته است دنبال شود دیگر نباید انتظاری برای ظهور یک پدیده جدید داشت.

وی از مسؤولان به‌ویژه شهرداری تقاضا کرد: حالا که مسؤولان در مرکز استان، رودان را فراموش کرده‌اند پای کار فوتبال بی‌آیید و با احداث حداقل زمین چمن مصنوعی محله‌ای مناسب و احداث یک زمین چمن طبیعی یا مصنوعی فوتبال در شهر، یاری‌رسان فوتبال رودان باشید.

رهبری در پایان افزود: قطعا تحقق این امر موجب شکوفایی روزافزون فوتبال جوانان رودان خواهد شد.

دست خواهش‌مان به سوی استاندار مردمی و جهادی دراز است

مهدی مبارکی مربی فوتبال پایه رودان نیز با اشاره به حضور دو نماینده فوتبال رودان در فینال‌ لیگ‌های برتر هرمزگان گفت: هنوز پس از گذشت سال‌ها، حیران یک زمین چمن فوتبال هستیم.

وی ادامه داد: این قهرمانی‌ها در سال گذشته توسط تیم جوانان شاهین‌مهر با همین امکانات محدود تحقق یافت اما به‌دلیل نبود زمین مناسب و صادر نشدن مجوز میزبانی این تیم در رقابت‌های مناطق کشور، وداع زودهنگامی با مسابقات داشت.

مبارکی ادامه داد: هم‌اکنون نمی‌دانیم چرا ورزشگاه شهید چمران رها شده است؟ مسؤولان گذشته ورزش شهرستان و استان هرگز پاسخ‌گو نبوده‌اند در حالی که همیشه این امر مطالبه جدی ما بوده است.

مربی کنونی تیم نوجوانان فولاد هرمزگان تصریح کرد: دست التماس و خواهش‌مان به‌سوی استاندار هرمزگان و فرماندار جدید رودان دراز است تا رفع مشکل زمین چمن رودان تسریع یابد.

وی با اشاره به حضور مستمر مسؤولان برای بازدید از کمبودهای ورزش شهرستان گفت: حضور مسؤولان گذشته هیچ عایدی را نصیب ورزشکاران و فوتبال رودان نکرده است.

مبارکی بیان داشت: امیدواریم مسؤولان جدید و انقلابی برای ادای حق مسلم فوتبالیست‌های رودانی گام‌های مؤثری بردارند.

وی افزود: قطعا اگر زیرساخت‌ها فراهم شود فوتبالیست‌های رودان در سطح اول فوتبال کشور می‌درخشند.

مبارکی تصریح کرد: رودان هم‌اکنون هیچ زمین فوتبالی در خور و شأن ورزش فوتبال رودان و فوتبالیست‌های پرافتخارش ندارد.

مربی فوتبال پایه رودان خاطرنشان ساخت: پیشرفت فوتبال رودان در گرو ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات است.

وی خواستار دیده‌شدن تیم‌های فوتبال و تلاشگران این ورزش در شهرستان شد و گفت: این زحمت‌کشان با دستان خالی به سوی قله افتخار حرکت می‌کنند و باید متولیان ورزش در رودان و استان نگاه ویژه‌ای به این خاک‌خوردگان فوتبال رودان داشته باشند.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول