اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

توسعه گلخانه‌ها در دستور کار دولت است

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: رویه دولت جدید توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است.

توسعه گلخانه‌ها در دستور کار دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرزاد زلقی امشب در حاشیه اختتامیه چهارمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، شیلات و دام و طیور چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۰۱ شهرک در کشور در سطح گلخانه‌ها، دامپروری و شیلات فعالیت می‌کنند، گفت: این شهرک‌ها در سطح ۴۸ هزار هکتار دایر شده‌اند که یک هزار و ۲۰۰ هکتار از این مقدار به بهره‌برداری رسیده و مابقی در مرحله مطالعاتی هستند و زیرساخت‌ها به خاطر کمبود منابع مالی هنوز تامین نشده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های وزارت جهاد کشاورزی افزود: شرکت شهرک‌های کشاورزی به منظور کاهش هزینه‌های کشاورزی، تولید محصولات صیفی، صرفه‌جویی منابع انرژی و تولید محصولات صادرات‌محور تشکیل شده که تاکنون عملکرد خوبی داشته اما با توجه به رویه دولت جدید که توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است رونق بیشتری پیدا خواهد کرد.

تأمین ۵۰ درصدی زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی در سال آینده

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در دولت سیزدهم ۵۰ درصد زیرساخت‌ها تامین شود، اظهار داشت: هر هکتار از این شرکت‌ها به‌طور میانگین ۳۵۰ تن تولید دارد و برای ۱۲ نفر اشتغالزایی می‌کند که در هر هکتار ۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی، اظهار داشت: ۷ الی ۸ شرکت در استان چهارمحال و بختیاری در سطح ۲۴۰ هکتار فعالیت می‌کند که ۷۰۰ هکتار دیگر نیز در دست مطالعات می‌باشد و این کار ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم دارد تا به عنوان افق توسعه استان مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان ادامه داد: تسهیلات مورد نیاز کشاورزان از طریق تبصره ۱۸ که رقم خوبی است به بانک‌ها ابلاغ شده که در سال آینده نیز تقویت می‌شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول