اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

82 درصد بافت شهرستان سروآباد روستایی است/ایجاد درآمد پایدار مانع مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: 82 درصد از بافت شهرستان سروآباد روستایی است لذا باید با ایجاد ظرفیت‌های مناسب و رونق اقتصادی و تولید و ایجاد درآمد پایدار برای روستانشینان موجب ماندگاری مردم در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنها به سمت حاشیه شهرها شویم.

82 درصد بافت شهرستان سروآباد روستایی است/ایجاد درآمد پایدار مانع مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سروآباد، شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسم جشن انقلاب که با موضوع «ثبات، امنیت و اقتدار نظامی» در سروآباد برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات جامعه روحانیت در زمینه اقتصادی و معیشتی زیاد است.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ماموستایان در شهرستان‌های سروآباد و مریوان با وجود تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی همواره پرچمداران واقعی دین و دفاع از انقلاب بوده و هستند.

وی ادامه داد: در راستای رفع مشکلات اصلی روحانیون اهل تسنن و تشیع دیداری با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور داشتیم که قول‌ مساعدی برای رفع مشکلات روحانیون استان کردستان دادند.

قاسمی‌پور تصریح کرد: سروآباد مشکلات خاصی دارد که رفع این موانع و مشکلات نیازمند عزم جدی مسئولان و همراهی مردم است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه انقلاب با تکیه بر همراهی و همدلی مردم به پیروزی رسید که امروز در اوج قدرت 43مین سالگرد پیروزی آن را جشن می‌گیریم، همین مردم در طول هشت سال جنگ تحمیلی نیز با ایثار و از خودگذشتگی اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد.

وی تصریح کرد: مردم دین خود را نسبت به کشور و نظام ادا کرده و امروز وظیفه ما مسئولان است که در مسیر خدمت به این ملت تمام توان و تلاش خود را بکار بگیریم.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ظرفیت‌های خوبی در شهرستان سروآباد وجود دارد که بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها زمینه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی را در این شهرستان فراهم می‌کند.

وی افزود: سهم کردستان از رواناب‌ها و اراضی مطلوب کشاورزی و گردشگری بهترین ظرفیت برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی به ویژه در شهرستان‌های مریوان و سروآباد را فراهم کرده که باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

به گفته قاسمی‌پور، می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف آب، خاک، گردشگری و غیره زمینه اشتغالزایی برای کولبران را فراهم کنیم.

وی گفت: 82 درصد از بافت شهرستان سروآباد روستایی است لذا باید با ایجاد ظرفیت‌های مناسب و رونق اقتصادی و تولید و ایجاد درآمد پایدار برای روستانشینان موجب ماندگاری مردم در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنها به سمت حاشیه شهرها شویم.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توسعه باغات باید در شهرستان سروآباد به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه 2 میلیارد تومان اعتبار برای تهیه تجهیز مدارس هنرستانی در سروآباد و مریوان اختصاص پیدا کرده است، گفت: امیدواریم با هزینه این اعتبار شاهد تجهیز هرچه بهتری هنرستان‌ها و بهره‌مندی دانش‌آموزان از امکانات آموزشی بهتر باشیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول