اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سند استانی نماز در اصفهان تدوین می‌‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان از تدوین سند استانی نماز طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: دستگاه‌های مربوطه باید برنامه 5 ساله خود را برای نماز ارائه دهند.

سند استانی نماز در اصفهان تدوین می‌‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبر ،  مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان دهاقان ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ماه رجب اظهار داشت: مسؤول اقامه نماز شهرستان دهاقان همچون سایر شهرستان‌ها به صورت افتخاری و بدون چشم‌داشت در حال فعالیت بوده و شهرستان دهاقان در سطح استان عملکرد خیلی خوبی در موضوع نماز داشته است. 

وی با تأکید بر مسأله جهاد تبیین و لزوم توجه جدی به آن بیان کرد: اگر به این موضوع توجه نکنیم جای ظالم و مظلوم عوض می‌شود. 

رنجبر با اشاره به مسموم بودن فضای مجازی گفت: عده‌ای قصد دارند عملکرد دوران پهلوی را خوب جلوه دهند و نظام جمهوری اسلامی را تخریب کنند؛ همه وظیفه داریم در این خصوص اقدام  و روشنگری کنیم. 

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به برخورد با منتقدان در دوران پهلوی مطرح کرد: امروزه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شفافیت در همه امور می‌پردازد، هرچند در نظام ما نباید فساد و تخلفی انجام شود اما در صورتی که این اتفاق می‌افتد مسؤولان مربوطه در این خصوص شفاف‌سازی کرده و با متخلفان برخورد می‌کنند. 

وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه به شورای اقامه نماز شهرستان عنوان کرد: این شورا ۲۰ عضو دارد و همگی باید بر موضوع نماز اهتمام جدی داشته باشند و عملکرد خود را در سامانه سجاده ثبت کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد. 

رنجبر با بیان این‌که آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید توجه جدی به امر نماز داشته باشند، ابراز کرد: نشست‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و کرسی‌های آزاداندیشی باید در مراکز آموزشی و علمی تقویت شود. 

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان از تدوین سند استانی نماز طی یک ماه آینده خبرداد و گفت:اذعان کرد: دستگاه‌های مربوطه باید برنامه پنج‌ساله خود را در موضوع نماز ارائه کنند. 

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت ادارات و ارگان‌ها در امر نماز مطرح کرد: هر دستگاهی توانایی و ایده خاصی در بحث نماز دارد ارائه دهد تا مورد بررسی و اجرا قرار گیرد. 

رنجبر با اشاره به ظرفیت‌های فضای مجازی و ضرورت استفاده از آن برای نماز تأکید کرد: برنامه‌ریزی لازم در خصوص تولید محتوا درباره نماز توسط رسانه‌های شهرستان انجام شود. 

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با تأکید بر اقامه نماز اول وقت در دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: جلسات اداری نباید با وقت نماز تداخل پیدا کند و نیاز است برنامه‌ریزی لازم جهت برپایی نماز اول وقت انجام شود. 

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تأثیرات آن بر مراسمات مذهبی و نماز افزود: ضرورت دارد برنامه‌ای جامع برای تشویق جوانان و نوجوانان به حضور در مساجد و نماز تدوین شود. 

علی جمشیدیان، فرماندار دهاقان نیز در این جلسه با تبریک ایام‌الله دهه فجر ابراز کرد: همه ما وظیفه داریم به موضوع نماز توجه کنیم، مدیران ادارات در حوزه کاری خود وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند. 

وی خطاب به دبیر شورای اقامه نماز شهرستان گفت: احکام اعضای ستاد آماده و تقدیم شود تا نسبت به وظایف خود آگاه شده و در انجام آن اهتمام ورزند.

جمشیدیان با تأکید بر ضرورت اقامه نماز جماعت در اداراتی که بیش از ۱۰ نیرو دارند، بیان کرد: به صورت سرزده انجام این  موضوع را در ادارات مربوطه بررسی خواهم کرد. 

فرماندار شهرستان دهاقان با بیان این‌که لازم است برنامه‌های آتی در حوزه نماز را تدوین کنیم، ابراز کرد: پیش‌بینی‌های لازم در خصوص میزان اعتبارات مورد نیاز جهت اجرای برنامه‌ها را به بنده ارائه دهید؛ هر سه ماه یک بار این جلسه را برگزار می‌کنیم و ضرورت دارد اعضای ستاد حتماً حضور یابند و ارائه گزارش داشته باشند، در ارزیابی پایان سال، میزان توجه دستگاه‌های اجرایی به مصوبات شورای اقامه نماز را بررسی خواهیم کرد. 

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول