محمد عبدلی در گفتوگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به ظرفیت و موانع تولید چرم اظهار داشت: استان آذربایجانغربی در خصوص صنایع دستی از رشتههای متنوعی برخوردار بوده و یکی از این رشتهها چرم است که حوزه فعالیت خود را در شهرهای استان گسترش داده است.
وی ادامه داد : در رابطه با تولیدات کارگاههای چرمی به صورت کیف دستی یا جیبی و محصولات تزئینی انجام میشود.
معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجانغربی در خصوص تولیدات پوشاکی تصریح کرد:تولیدات پوشاک چرم در استان نمود کارگاهی ندارد چون هزینههای تولید مواد چرمی گران تمام میشود و علارغم میل مصرف کنندگان به استفاده از محصولات چرمی بعضا به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت این هزینهها را ندارند و بازار عرضه و تقاضا برای آن اتفاق بیافتد.
عبدلی در رابطه با افزایش ظرفیت بازار تولیدات چرمی گفت: با توجه به امکاناتی که در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار دارد تلاش بر این است که بتوانیم آثار و تولیدات این هنرمندان را معرفی کنیم و با ایجاد بازارچههای داخلی در سطح شهر به این اهداف دست پیدا کنیم و با توجه به اپیدمی کرونا که یکی از موانع پیشه، اگر این بازارچهها راهاندازی شوند باعث ایجاد رونق در فروش این محصولات میشوند.
وی با اشاره به موانع پیش تولید بیان کرد: یکی از موانع پیش تولید مواد اولیه میباشد که برای تولیدکنندگان گران تمام میشود و باعث افزایش قیمت تمام شده محصول میشود از دیگر موانع بازاریابی محصولات است که امری تخصصی است و تولیدکنندگان در این زمینه بامشکل مواجه هستند.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: عدم بازاریابی باعث میشود عرضه محصولات با مشکل روبهرو شوند در این راستا برنامهریزیهایی انجام شده که بتوانیم باعث سهولت در امر فروش این هنرمندان بشویم.
معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در رابطه با صادرات این محصولات تصریح کرد: فروش این محصول به صورت خرده به گردشگران خارجی انجام میشود ولی نباید در این حد توقف کنیم و به فکر صاردات به صورت عمده باشیم و این امر مستلزم بازاریابی در خارج از کشور میباشد و در این راستا اعتباراتی در اختیار سازمان وجود دارد که بتوانیم با آن تسهیلگری انجام بدیم و تسهیلاتی را در با درصدهای کم در اختیار آنان قرار دهیم.
انتهای پیام/