اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بندر امام (ره) بزرگترین بندر فله بار کشور است

وزیر کشور گفت: بندر امام (ره) بزرگترین بندر فله بار کشور است و ظرفیت‌های گسترده‌ای در آن وجود دارد.

بندر امام (ره) بزرگترین بندر فله بار کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام خمینی (ره) ، احمد وحیدی وزیر کشور با همراهی استاندار خوزستان امروز از بندر امام (ره) بازدید کردند.

وزیر کشور در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ظرفیت های ارزشمند و فرصت های گرانقدری در بندر امام خمینی وجود دارد که باید حداکثر استفاده را از آن کرد.

وی با اشاره به اینکه این بزرگترین بندر ما برای بار فله محسوب می‌شود، گفت: کشتی های حامل بار فله عمدتا در این بندر اقدام به تخلیه محموله های خود میکنند و برای حمل و نقل این محموله ها فعالیت زیادی در آن انجام میشود.

وحیدی عنوان کرد: ظرفیت بزرگی به لحاظ شیلات داریم که در حوزه اشتغال میتواند موثر باشد؛ خوشبختانه در زمینه تخلیه بارها هم در حال حاضر مشکل خاصی در این بندر نداریم.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان نیز گفت: حدود ۷۰ درصد تخلیه کالاهای اساسی از طریق بنادر استان انجام میشود و با ارزیابی صورت گرفته امیدواریم روند تخلیه کالاهای اساسی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: همچنین ۲۲ پتروشیمی در استان فعال هستند که دارای مسوولیت های اجتماعی بوده و میتوان از ظرفیت صنایع پایین دستی و زنجیره های مرتبط برای توسعه استان استفاده کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: امیدواریم با اجرای برنامه های مناسب در حوزه شیلات حجم تولید در این بخش را تا ۲۰۰ هزار تن افزایش دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول