اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه روابط محور رایزنی وزیر خارجه ترکمنستان و سفیر کره جنوبی

وزیر امور خارجه ترکمنستان و سفیر کره جنوبی در این کشور بر پویایی در توسعه گفت‌وگوهای دوجانبه تاکید کردند.

توسعه روابط محور رایزنی وزیر خارجه ترکمنستان و سفیر کره جنوبی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان با «شین سونگ چال» سفیر کره جنوبی در این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار، دیپلمات‌ها پیام‌های تبریک از سوی روسای جمهور ترکمنستان و کره جنوبی به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک مبادله کردند.

در این دیدار، طرفین به پویایی مثبت در توسعه گفت‌ و گوهای دوجانبه بین ترکمنستان و کره جنوبی در بالاترین سطوح و در همه زمینه‌های مورد علاقه متقابل اشاره کردند.

 دیپلمات‌ها همچنین بر گسترش بیشتر همکاری‌ها در زمینه‌های سیاسی- دیپلماتیک، تجاری-اقتصادی و فرهنگی- بشردوستانه تاکید کردند.

طرفین اذعان داشتند که در حال حاضر همکاری «عشق آباد» و «سئول» بر اساس احترام و اعتماد متقابل به سطح کیفی جدیدی رسیده است و امروز روابط دو جانبه از سطح کیفی خوبی برخوردار است.

شایان ذکر است، در راستای سی امین سالگرد روابط کره با ترکمنستان نیز نشستی مشابه در سئول برگزار شد. 

نمایندگی دیپلماتیک ترکمنستان در سئول میزگردی را به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور برگزار کرد.

 این نشست با حضور «پاک چانگشیل» معاون اداره اوراسیا وزارت امور خارجه کره جنوبی، «ژانگ سون جی» معاون دبیرخانه مجمع همکاری کره و آسیای مرکزی، «لی اوک رن» رئیس انجمن دوستی کره – آسیای مرکزی و همچنین دانشجویان و شاغلان ترکمن در کره جنوبی برگزار شد.

شرکت کنندگان در این رویداد خاطرنشان کردند: همکاری‌های سیاسی، دیپلماتیک، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه ترکمنستان و کره جنوبی روند مثبتی دارد و فرصت‌های گسترده‌ای برای توسعه و رفاه آینده مردم دو کشور وجود دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول