اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری، رتبه نخست تولید آجر نسوز در خاورمیانه

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: کارخانه تولید آجر نسوز در استان رتبه نخست تولید این محصول را در کشور و خاورمیانه دارد.

چهارمحال و بختیاری، رتبه نخست تولید آجر نسوز در خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، سجاد رستمی گفت: بزرگترین کارخانه تولید آجر نسوز کشور در چهارمحال و بختیاری با تامین مواد نسوز صنایع فولادی نقش موثری در خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: هم اکنون چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، اصفهان، تبریز و یزد از استان‌های تولید کننده آجر نسوز در کشور هستند که موجب خودکفایی ایران در تولید این محصول شده‌اند و کارخانه آجر نسوز سفیددشت در چهارمحال و بختیاری رتبه نخست تولید این محصول را در کشور و خاورمیانه دارد.

وی همچنین از تولید دریچه‌های کشویی و قطعات جدید در این کارخانه خبرداد و گفت: این محصولات برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه تولید شده‌اند و کار کنترل مذاب را انجام می‌دهند.

رستمی از تراز ارزی مثبت در کارخانه آجر نسوز سفیددشت خبر داد و افزود: در حوزه آجر نسوز بالای ۴۰ درصد و قطعات بیش از ۵۰۰ درصد تراز ارزی کشور مثبت است.

رئیس سازمان صمت استان اظهار داشت: فرآورده‌های نسوز رونق تولید در فولاد‌های کشور هستند؛ اگر مواد نسوز وجود نداشته باشد یک گرم فولاد هم تولید نمی‌شود.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول