اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رسانه‌ها برای صدور انقلاب از قوه ایمان استفاده کنند

کارشناس رسانه گفت: اگر امروز رسانه‌ها می‌خواهند انقلاب اسلامی را صادر کنند باید از قوه ایمانی استفاده کنند و تأثیرگذار باشند.

رسانه‌ها برای صدور انقلاب از قوه ایمان استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «محمدحسین شاه‌آبادی» دکترای علوم ارتباطات و کارشناس رسانه شب‌گذشته در سخنرانی با موضوع نقش رسانه‌ها در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و جنایت‌های پهلوی خائن که به صورت پخش‌زنده در جمع فعالان فضای مجازی خراسان‌جنوبی برگزار شد، اظهارداشت: داشتن حسِ خوب در انجام کارها بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: بسیاری از افراد، پرچم جمهوری اسلامی ایران را خریداری کرده و در دهه فجر، سر در خانه خود نصب می‌کنند و این اقدام را با حسّ خوب انجام می‌دهند.
کارشناس رسانه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت."، یادآور شد: این تطبیق مهم است و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی لازم بوده مانند جشن عیدهای غدیر و نیمه‌ شعبان برخورد کنیم.
شاه‌آبادی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم در کارهای رسانه‌ای، داشتن حسّ خوب است، افزود: خیلی باید نگران باشیم که در عرصه رسانه، زمین و هدف را گم نکنیم.
وی ادامه داد: در جنگ‌هایی که در جهان رخ داده، گاهی اوقات، نیروهای خودی را زدند چراکه وقتی دشمن و خودی را نشناسند، نیروی خودی را هدف قرار می‌دهند.
کارشناس رسانه اضافه کرد: برخی افراد در موضوعات رسانه‌ای گاهی به خودی‌ها حمله می‌کنند.
شاه‌آبادی با تأکید بر اینکه بسیاری از فعالیت‌های رسانه‌ای را نباید انجام داد چراکه انجام‌دادن برخی فعالیت‌های رسانه‌ای غلط است، گفت: برخی افراد معتقد هستند باید در تمام رسانه‌ها حضور داشته باشند و در هر کدام از شبکه‌های اجتماعی صفحه دارند و می‌گویند افسر جنگ نرم هستند اما این نگاه، درست نیست.
وی تصریح کرد: رسانه‌های دوران پیروزی انقلاب اسلامی با رسانه‌های جهان امروز تفاوت‌هایی دارند و اگر این تفاوت‌ها را نشناسیم، خراب می‌کنیم.
کارشناس رسانه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، علاوه بر قدرت و قوانین نظامی، قوه ایمانی و روابط انسانی را نیز مهم و عامل ایجاد قدرت می‌دانند، یادآور شد: در جنگ 33 روزه، حزب‌الله لبنان با قدرت ایمان بر ارتش رژیم جعلی صهیونیستی پیروز شد.
شاه‌آبادی ادامه داد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، مردم از نوار و اعلامیه به عنوان رسانه برای انتقال سخنان امام خمینی(ره) استفاده کردند و بر قوه ایمان تکیه داشتند.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد، دنبال فالوورگرفتن هستند و فکر می‌کنند اگر فالوور بیشتر باشد، قدرت بیشتر است اما این نگاه درست نیست و نباید درگیر بازی جمع‌آوری فالوور شوید، اضافه کرد: اگر امروز رسانه‌ها می‌خواهند انقلاب اسلامی را صادر کنند باید از قوه ایمانی استفاده کنند و تأثیرگذار باشند.
کارشناس رسانه به تفاوت نگاه ما با نگاه غربی‌ها در حوزه رسانه اشاره داشت و بیان کرد: ما رسانه را ابزار می‌بینیم درحالی که غرب، رسانه‌ها را به عنوان انسان و قدرت کامل می‌داند و نتیجه می‌گیرد.
شاه‌آبادی در ادامه گفت: سینما در غرب، رسانه کامل است و اگر کارگردان در فیلم سینمایی بتواند حرفش را بیان کند، تأثیرش را می‌بیند.
وی افزود: تئوری‌پردازهای غربی معتقدند باید افکار عمومی را جهت‌دهی کرد تا بتوان کار اصلی را انجام دهد.
کارشناس رسانه اضافه کرد: در کشور ما نیز در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد بودیم حاشیه‌هایی ایجاد و مردم را مشغول می‌کردند تا بتوانند کار اصلی خود را انجام دهند.
شاه‌آبادی با بیان اینکه با ویژگی ایمانی می‌توانید دشمن را نابود کنید و این معیار را باید در رسانه‌ها داشته باشیم، بیان داشت: قدرت ایمانی که در فیلم شیار 143 بود، آن را اثرگذار کرده بود.
وی ادامه داد: اگر با نیروی ایمانی وارد ساخت فیلم سینمایی شدید، می‌توانید با فیلم‌های خارجی مقابله کنید.
کارشناس رسانه اولین مسئله در رسانه را تقوا  عنوان کرد و یادآور شد: چراکه تقوا ما را به قدرت ایمانی می‌رساند یعنی توانایی داشته باشم که وقتی دشمن تیر می‌زند، بتوانیم جلوی تیرش بایستیم.
انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول