اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس و جهاد اسلامی:تصمیم اتحادیه آفریقا ضربه‌ای به سازشگران بود

حماس و جهاد اسلامی تصمیم اتحادیه آفریقا در تعلیق اعطای عضویت ناظر به رژیم صهیونیستی در این اتحادیه را ضربه‌ای به سازشگران دانستند.

حماس و جهاد اسلامی:تصمیم اتحادیه آفریقا ضربه‌ای به سازشگران بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز یکشنبه موضع «اصیل» اتحادیه آفریقا در تعلیق تصمیم اعطای وضعیت ناظر به رژیم صهیونیستی  به اتفاق آرا را ارج نهاد و این تصمیم  را ضربه‌ای به تمام کسانی دانست که روی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حساب کرده‌اند.

سران اتحادیه آفریقا تصمیم مربوطه برای اعطای عضویت ناظر به رژیم اسرائیل را به حالت تعلیق درآوردند و کمیته‌ای متشکل از سران هفت دولت از جمله الجزائر برای بررسی این موضوع و ارائه نتیجه آن به اتحادیه آفریقا تشکیل دادند.

به گزارش فلسطین الیوم، «احمد المدلل» یکی از مقامات ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: مخالفت با ورود رژیم صهیونیستی به داخل اتحادیه آفریقا همان چیزی است که از اجلاس سران کشورهای این اتحادیه انتظار می‌رفت و بار دیگر نشان داد که ملت‌های آفریقا مدافع آرمان فلسطین هستند.

المدلل ابراز امیدواری کرد که کشورهای آفریقایی با قطع روابط خود با رژیم اشغالگر از ملت فلسطین در مبارزه و مقاومت خود علیه این رژیم حمایت کنند.

او افزود: ما امیدواریم در پی این تصمیم‌های مهم، اتحادیه آفریقا تصمیم بگیرد که روابط خود را با کشورهایی که با دشمن اشغالگر سازش کردند، قطع کند؛ زیرا دشمن می‌خواهد از این طریق به داخل قاره آفریقا نفوذ کند.

المدلل با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به سازشگران هرگز خدمتی نخواهد کرد، گفت: این رژیم ثروت‌های قاره سیاه را چپاول خواهد کرد و پلیس آبراهه‌های قاره آفریقا خواهد بود و به کشمکش‌های بین برخی کشورهای اتحادیه آفریقا دامن می‌زند.

وی با اشاره به اینکه مخالفت آفریقایی‌ها با رژیم صهیونیستی انگیزه‌ای برای خلاصی فلسطینی‌ها از توافق اسلو و دستیابی به وحدت ملی فلسطین است، گفت: این موضع آفریقا حامی مبارزه با دشمن صهیونیستی و مواضع فلسطینی‌ها در رسوا کردن جرایم رژیم اشغالگر و ساماندهی اوضاع داخلی فلسطین است.

«حازم قاسم» جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز از تصمیم اتحادیه آفریقا در تعلیق عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در این اتحادیه استقبال کرد .

سخنگوی حماس از کمیته مکلف به بررسی موضوع عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا خواست  ارزش‌های اتحادیه آفریقا و اصول آن در مخالفت با رژیم اشغالگر و تبعیض نژادی را مد نظر بگیرند تا از حق ملت فلسطین در دستیابی به حقوق خود و تعیین سرنوشت خود دفاع کنند.

قاسم از مواضع و نقش همه کشورهای آفریقایی که علیه تصویب اعطای عضویت ناظر به رژیم صهیونیستی اقدام کردند قدردانی کرد و گفت: مواضع این کشورها نشانه تطابق آنها با اصول این اتحادیه اصیل و ادامه راه آنها در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین است..

ماه گذشته وزارت خارجه تل‌آویو اعلام کرده بود که سفیرش در اتیوپی اعتبارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا تقدیم کرده است. پس از این ادعای رژیم صهیونیستی رسانه‌های عربی اعلام کردند که هفت دولت عضو اتحادیه آفریقا مراتب اعتراض خود به تصمیم اعطای وضعیت ناظر به تل‌آویو را اعلام کرده‌اند.

«رمطان لعمامره» وزیر امور خارجه الجزائر جمعه گذشته، اعطای وضعیت ناظر به رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا را اشتباه مضاعف خواند. «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین هم که برای مشارکت در اجلاس اتحادیه آفریقا به آدیس‌ آبابا، پایتخت اتیوپی، سفر کرده است، شنبه (دیروز) در اظهاراتی مخالفت رام‌الله با اعطای عضویت به رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا را اعلام کرد.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول