اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کرونا چهار قربانی در خراسان‌جنوبی گرفت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: متأسفانه در شبانه روز گذشته چهار نفر در استان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

کرونا چهار قربانی در خراسان‌جنوبی گرفت

«سید محمد موسوی‌میرزایی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: براساس تحقیقات صورت گرفته در استان در یک ماه گذشته ۷۳ درصد مبتلایان به کرونا در گروه سنی جوانان و میان‌سالان بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته ۴۸۰ مبتلای جدید به کرونا در استان شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: بیشترین بیماران شناسایی شده در این مدت مربوط به بیرجند با ۳۳۷ بیمار بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد میزان واکسیناسیون انجام شده در استان گفت: تاکنون یک‌میلیون و ۲۴۵ هزار و ۳۳۲ دز واکسن در سطح استان به افراد واجد شرایط تزریق شده است.

موسوی‌میرزایی با تأکید بر مواظبت از کوکان برای اینکه سویه جدید امیکرون کودکان را بیشتر درگیر می‌سازد افزود: متأسفانه ۱۶ درصد از مبتلایان به کرونا در استان در طی یک ماه گذشته مربوط به گروه سنی کمتر از ۲۰ سال بوده است.

وی از کاهش مبتلایان جدید در استان نسبت به چند روز گذشته خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه با تصمیماتی که در ستاد استانی پیشگیری از کرونا در مورد تعطیلی مدارس و مهذهای کودک اتخاذ گردید و همچنین با رعایت بیشتر مردم و جلوگیری از تجمعات مبتلایان به این بیماری در استان کاهش یافته اما نباید این امر سبب عاری‌انگاری دوباره در مورد این بیماری شود و آن را جدی نگیریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته متأسفانه چهار بیمار در استان بر اثر کرونا درگذشتند، بیان داشت: با اضافه شدن این افراد مجموع فوتی‌های استان بر اثر بیماری کرونا از ابتدای همه‌گیری این بیماری تاکنون به یک‌هزار و 293 نفر رسید.

موسوی‌میرزایی ادامه داد: افرادی که در شبانه روز گذشته بر اثر بیماری کرونا در استان فوت کرده‌اند افراد مسن بوده که بیماری زمینه‌ای داشته و همچنین واکسن‌های خود را ناقص تزریق کرده‌اند.

وی در پایان از مردم استان خواست تا اگر با تخلفی در مورد باز بودن مدارس در شهرهای استان که در وضعیت زرد و قرمز قرار دارند برخورد کردند مورد را با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گزارش داده تا مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول