اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرار صدها داعشی از زندان «غویران» و نفوذ به ترکیه

برخی منابع عربی از فرار صدها داعشی از زندان «غویران» در شهر الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه و نفوذ آن‌ها به ترکیه خبر دادند.

فرار صدها داعشی از زندان «غویران» و نفوذ به ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، المرصد السوری (دیدبان حقوق بشر در سوریه) وابسته به معارضان اعلام کرد که صدها داعشی پس از عملیات زندان «غویران» در الحسکه، فرار کرده‌اند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، المرصد به نقل از برخی منابع نوشت که داعشی‌های فراری توانسته‌اند وارد ترکیه شوند و تعدادی از آن‌ها نیز به مناطق تحت سیطره افراد مسلح وابسته به ترکیه در داخل سوریه نفوذ کرده‌اند و تعدادی دیگر نیز همچنان در مناطق تحت سیطره «قوات سوریا الدیمقراطیة» (قسد) حضور دارند.

هنوز ترکیه به این خبر واکنشی نشان نداده است. داعش ژانویه گذشته به بهانه آزادسازی تعدادی از فرماندهان و عناصر این گروه تروریستی به زندان مذکور حمله کرد و درگیری بین آن‌ها و عناصر قسد به وقوع پیوست و این درگیری‌ها به مدت ۱۰ روز ادامه داشت.

دیدبان حقوق بشر سوریه پیشتر اعلام کرده بود که در این حمله ۳۳۵ نفر اعم از ۲۴۶ داعشی، ۷۹ عضو قسد و هفت غیرنظامی کشته شدند. حدود ۳۵۰۰ داعشی در این زندان که بزرگ‌ترین زندان داعشی‌ها در جهان است، نگه‌داری می‌شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول