اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اجرای طرح قیمت تمام شده محصول در گروه صنایع غذایی از 23 بهمن

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح درج قیمت تمام شده محصول ( تولیدکننده ) از 23 بهمن ماه در گروه کالایی صنایع غذایی خبر داد.

اجرای طرح قیمت تمام شده محصول در گروه صنایع غذایی از 23 بهمن

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آرش نگاهبانی امروز در نشست مشترک با تولیدکنندگان و فعالان حوزه صنایع غذایی استان با بیان اینکه در راستای انجام مدیریت هوشمند به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده، طرح شفاف‌سازی قیمت از طریق درج قیمت تولیدکننده با جدیت دنبال می‌شود، اظهار کرد: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت صمت اجرای کامل و دقیق این طرح می‌باشد.

وی افزود: پیش از این از آذرماه امسال در گروه‌های متنوع کالایی ۱، ۲ و ۳ نظیر آب معدنی، آب میوه، نوشابه‌های گازدار، چرخ گوشت، ماکروویو، دستمال کاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، لباسشویی، لنت ترمز، فیلتر روغن، محصولات شوینده، محصولات سلولزی، ماکارونی، سس، رب، روغن موتور، لوازم یدکی خودرو و... اجرای این طرح آغاز شده است.

نگاهبانی ادامه داد: طرح درج قیمت تولیدکننده در گروه چهار که از ۲۳ بهمن ماه آغاز می‌شود، شامل بخش عمده‌ای از واحدهای تولیدی در حوزه صنایع غذایی استان می‌شود.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی قطب صنایع غذایی کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: با توجه به نقش عمده استان در این صنعت و ظرفیت‌های بسیار خوب منطقه، صنعتگران و تولیدکنندگان بخش صنایع غذایی نقش بنگاه رهبری را در این حوزه باید ایفا کنند.

نگاهبانی تصریح کرد: براساس دستورالعمل کالاهای واسطه‌ای و نهایی در اقلامی نظیر کیک، کلوچه، ویفر، بیسکویت و پفک مقرر شده است که قیمت تمام شده محصولات ثبت شود.

وی یادآور شد: هدف از طرح درج قیمت تولیدکننده ایجاد دغدغه برای تولیدکنندگان نیست و این امر در راستای شفاف ‌سازی، حمایت از تولید و منتفع شدن صنعتگران و مصرف‌کنندگان است.

معاون امور صنایع صمت آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: شفافیت تجاری، حذف حاشیه‌های قیمتی نامتعارف و حذف دلالی از مهم‌ترین شاخصه های طرح یاد شده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول