اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وزیر راه و شهرسازی: به دنبال رفع مشکل اسناد مالکیتی بافت‌های فرسوده هستیم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود مشکل اسناد مالکیتی سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده در بیشتر استان‌های کشور، گفت: با حساسیت وزارت راه بر این موضوع و رویکرد تعاملی با ادارات ذیربط انشالله این مشکل در شهرها مرتفع می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی: به دنبال رفع مشکل اسناد مالکیتی بافت‌های فرسوده هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در جلسه ویدئوکنفرانسی با مسوولان و مدیران استان هرمزگان، گفت: متاسفانه مشکل اسناد مالکیت سکونتگاه‌های‌ غیر رسمی و محلات دارای بافت فرسوده در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد و ما نیز روی این موضوع حساس هستیم انشاالله با رویکرد تعاملی شکل گرفته میان وزارت راه و شهرسازی با دیگر ادارات ذیربط، مشکلات مربوط به اسناد مالکیت در بافت های فرسوده شهرها هر چه سریعتر مرتفع شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار داشت: ما خودمان را خدمتگذار مردم می دانیم، آرزوی ما این است که همه مردم ایران در آسایش، آرامش و رفاه به سر برند و ما بتوانیم در دولت سیزدهم که دولت انقلابی است انشاالله مشکلات مردم را برطرف کنیم.

آرش رضایی امروز در ابتدای مراسم ویدیو کنفرانس وزیر راه و شهرسازی با جمعی از مسوولان استان گفت: مشکلات صدور اسناد مالکیت محله حاشیه نشین اسلام آباد شهر بندرعباس در خصوص اراضی یک و‌نیم دانگ سهم دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن طی مصوبه هیات مدیره این سازمان رفع شد.

وی افزود: در مجموع با ابلاغ مجوز جدید، مشکل صدور اسناد مالکیت ۳۹ هکتار زمین و حدود ۵۰۰ خانوار ساکن در این محله حاشیه ‌نشین حل می‌شود.

 

در ادامه این مراسم مهدی دوستی استاندار هرمزگان تصریح کرد: ما در شهر بندرعباس به عنوان مرکز استان تقریباً ۴۳ درصد مساحت شهر که حدود نیمی از شهرستان را در خود جای داده با بافت فرسوده و حاشیه نشین روبرو هستیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مشکل هم در این محلات موضوع اسناد مالکیت است و تا مشکل اسناد مالکیت رفع نشود گام بعدی که بهسازی و استفاده از تسهیلات است میسر نخواهد شد، امیدواریم حل مشکل اسناد مالکیت اهالی محله اسلام آباد به دیگر محلات و شهرهای استان بسط پیدا کند.

در پایان این مراسم استاندار هرمزگان سند مالکیت دو تن از اهالی محله اسلام آباد شهر بندرعباس را اهدا کرد.

انتهای پیام/ 88055/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول