اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تلاش شبانه روزی دولت در لرستان/ می‌خواهیم با عبور از مشکلات به توسعه برسیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: این دولت آمده تا از امکانات خدادادی نیازهای استان را برآورده کند تیم مدیریتی استان و در راس آنها استاندار هم شبانه روز در حال تلاش برای رفع مشکلات مردم است.

تلاش شبانه روزی دولت در لرستان/ می‌خواهیم با عبور از مشکلات به توسعه برسیم

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، بهرام ستاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در گفت و گو با برنامه زنده رادیویی چشم انداز که به مناسبت دهه مبارکه فجر صورت گرفت، گفت: مهمترین دستاورد نظام،  مردم سالاری دینی است که شاهد این مدعا انتخاباتی است که به صورت میانگین هر سال یک انتخاب برگزار شده است .

وی افزود: دولت سیزدهم برآمده از رای مردم است ودر نظام جمهوری اسلامی مسئولیت امانت مردم است.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه گفتمان دولت سیزدهم گفتمان انقلابی با رویکرد جهادی است ،اظهار داشت: رسالت این دولت سلامت، تثبیت اقتصادی و پاسخگویی به نیازهای مردم و ترسیم بعد بین المللی است که دولتمردان همزمان در حال تلاش برای تحقق آنان هستند.

ستاری با اشاره به اینکه لرستان رتبه یک بیکاری در کشور را داشته و دولت بدنبال خروج از این وضعیت و رسیدن به توسعه است، افزود: این دولت آمده تا از امکانات خدادادی نیازهای استان را برآورده کند تیم مدیریتی استان و در راس آنها استاندار هم شبانه روز در حال تلاش برای رفع مشکلات مردم است. 

وی در ادامه به طرح‌های لرستان در دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: ۴۶۲ افتتاحیه با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار و ۱۸ میلیارد تومان برای استان در دهه فجر پیش بینی شده که هر کدام در روزهای مشخص شده در حال افتتاح هستند. 

لرستان بهترین مصوبات را در سفرهای استانی ریاست جمهوری داشت

ستاری مصوبات سفر در لرستان را بالاترین مصوبات را در بین سفرهای استانی عنوان کرد و بیان کرد: در عین حال با کیفیت ترین طرح‌ها را بدنبال داشته و در آینده مردم اثرات این سفر و مصوبات آن را لمس خواهند کرد.

 وی همچنین به ریز توافق نامه‌ها با وزارت خانه ها اشاره کرد و افزود : ۱۶۹ توافق نامه از برکات سفر بود که اعتبار لحاظ شده برای طرح‌های عمرانی۶ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۱ باید اجرایی شوند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: در توافق‌نامه‌های سفر رئیس جمهور بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی و ۳۴۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی پیش بینی شده که جمعا کل اعتبارات سفر  ۱۶۴۰۲ میلیارد تومان می‌باشد که اقتصاد استان رو به تحرک وا خواهد داشت.

 وی تصریح کرد : در این دو ماهه علاوه بر اینکه  ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه های استان تزریق شده، در وزارت نیرو ۲۳ توافق نامه با ۱۲۴۲ میلیارد تومان اعتبار داشتیم، در صنعت و معدن و تجارت که ۱۵ درصد صنایع فعال هستند ۱۰ توافق نامه با وزارت صمت با ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار منعقد شد، در وزارت راه ۱۷ توافق نامه با اعتباری بالغ بر ۱۳۳۲ میلیارد تومان نهایی شد، در بحث یادمان شهدا ۳۷ میلیارد تومان و در حوزه بهداشت و درمان ۷۳۰ میلیارد تومان منعقد شد. 

 وی رمز توسعه استان را تغییر بروکراسی حاکم در ادارات اعلام کرد و گفت: فضای بروکراسی استان می‌بایست برای سرمایه گذاری پروژه‌های ملی تغییر کند تا سرمایه گذار به اهداف منفعت طلبانه خود در کنار تولید دست یابد. 

معاون استاندار لرستان افزود : نبود صنایع تبدیلی در استان یک خلأ است، تولید نباید خام فروشی تلقی شود اگر می‌خواهیم استان بجایی برسد باید تولید به مرحله تکمیلی خود برسد که از خام فروشی خارج شود.

 بهرام ستاری در پایان گفت: سقف اعتبارات ملی استان باید افزایش یابد چرا که برخی پروژه‌های استان ملی هستند و استاندار پرتلاش لرستان در حال تلاش جهت رفع مشکلات اعتباری طرحهای استانی و ملی هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول