اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  پنجره تربیت

سامانه جاری سازی اسناد تحولی آموزش و پرورش

این سامانه، اسناد کلان تحولی را به کوچکترین جزء تقسیم بندی کرده و ضمن حفظ ارتباط آن جزء با سایر اجزا و کل سند این امکان را می دهد که بتوان تمام بررسی‌ها و اهداف هشت‌گانه فوق را در مورد هر بند، خط و یا عنوان آن دنبال کرد. عباس بیات.

سامانه جاری سازی اسناد تحولی آموزش و پرورش

 

عباس بیات

سامانه اجرایی سازی سند تحول بنیادین با آدرسhttps://stbap.ir با اهداف ذیل طراحی و استقرار یافته است:

۱- دسترس پذیری آسان و سریع اسناد تحولی آموزش و پرورش

۲- امکان جستجو آسان، سریع و جامع همه اسناد

۳- نمایش ارتباطات بین اسناد کلان تحولی

۴- تبیین مفاهیم اسناد تحولی

۵- اجرایی سازی اسناد تحولی

۶- ارزیابی اسناد تحولی

۷- بروزرسانی اسناد تحولی

۸- اشاعه اسناد تحولی

با گذشت بیش از ده سال از تصویب سند تحول هنوز بخش زیادی از فرهنگیان و ذینفعان اصلی آشنایی کافی با سند و مفاهیم آن ندارند. یکی از نقص‌های اصلی در این زمینه عدم اشاعه و امکان دسترسی به اسناد تحولی است. اگر به فضاهای مجازی و حقیقی مراجعه کنید، به محتواهای رسانه‌ای و تبلیغی بسیارمحدودی در ارتباط با اسناد دسترسی پیدا می‌کنید. یکی از اهداف اصلی این سامانه پوشش این خلاء می‌باشد.

کارشناسان و پژوهشگران می توانند به سرعت و سهولت در محتوای اسناد کنکاش کرده و مفاهیم مورد نظر خود را در سند دنبال کنند.

 

ویژگی مهم سامانه این است که اسناد کلان تحولی را به کوچکترین جزء تقسیم بندی کرده و ضمن حفظ ارتباط آن جزء با سایر اجزا و کل سند این امکان را می دهد که بتوان تمام بررسی‌ها و اهداف هشت‌گانه فوق را در مورد هر بند، خط و یا عنوان آن دنبال کرد. برای این منظور تمام اسناد بالادستی مصوب در آموزش و پرورش در وهله اول به صورت «بانک اطلاعات داده» درآورده شده است و هر خط و یا بند آن کدگذاری شده است.

 

محتوای فعلی سایت شامل موارد ذیل می‌باشد:

۱- سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور

۲- مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران (شامل: فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران؛ فلسفه تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران؛ رهنامه نظام تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران و چرخش‌های تحول آفرین)

۳- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

۴- برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران

۵- برنامه زیرنظام‌های سندتحول بنیادین (شامل: برنامه درسی، تربیت معلم و تأمین منابع انسانی، راهبری و مدیریت، تأمین و تخصیص منابع مالی، ‏تأمین فضا، تجهیزات و فناوری، پژوهش و ارزشیابی)

۶- اهداف دوره‌های تحصیلی

 

در فاز نخست راه‌اندازی سامانه امکانات جستجوی آسان و سریع در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. در ذیل نمونه‌ای کارکرد این بخش سامانه را ملاحظه می‌کنید:

 

 

درفاز دوم، امکان ثبت تجربیات، روش‌های اجرا، تولیدات رسانه‌ای و تبلیغی توسط مخاطبان و بخوص مدارس و معلمان در ذیل هر بند سند فراهم می‌شود.

در فاز سوم، امکان ارزیابی هر بند توسط جامعه تخصصی و در نهایت برای بازنگری و بروزآوری هر بند توسط عموم مخاطبان و متخصصان زمینه فراهم خواهد شد.

 

سامانه برای استفاده در گوشی‌های تلفن همراه نیز بهینه شده است. همچنین می توانید در رایانه شخصی و یا تلفن همراه از قابلیت نصب سامانه نیز استفاده کرده و به صورت غیربرخط نیز از سامانه بهره ببرید.

لازم به ذکر تمامی هزینه‌های این سامانه به صورت شخصی تأمین شده است و تاکنون بالغ بر پنجاه میلیون تومان هزینه داشته است. هرگونه کپی برداری از ایده و محتوای آن بدون اجازه موجب ضمان است.

انتهای پیام/

از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول