اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اجرای پروژه‌های توسعه‌ای پاسخگوی نیاز آبی کشور نیست/ لزوم مدیریت متوازن منابع و مصارف

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، گفت: در شرایط فعلی تنها با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای نمی‌توان پاسخگوی نیاز آبی کشور بود و باید با بهره‌گیری از خرد جمعی و مدیریت درست مصرف، توازن منابع و مصارف را محقق کرد.

اجرای پروژه‌های توسعه‌ای پاسخگوی نیاز آبی کشور نیست/ لزوم مدیریت متوازن منابع و مصارف

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شاهین پاکرو امروز شنبه در مراسم تودیع و تکریم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: آنچه در صنعت آب و فاضلاب کشور در سه دهه رخ داده، از حرکت قانونگذار در دهه ۶۰ برای تشکیل شرکت‌های غیردولتی آب و فاضلاب آغاز شد و در این مسیر اقدامات توسعه‌محور و پایداری کمی و کیفی تأسیسات آبرسانی در اولویت بوده است.

وی ادامه داد: نتیجه این رویکرد تربیت نیروهای متخصص در قالب شرکت‌های چند وجهی آب و فاضلاب و متکی به منابع داخلی بوده که با حمایت‌های دولتی پروژه‌های عظیمی را به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسانده‌اند و البته کارهای بیشتری نیز هنوز در حوزه زیرساخت‌های تأمین آب پایدار وجود دارد که باید توسط مجموعه آب و فاضلاب به نتیجه برسند.

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، خاطرنشان کرد: در دهه ۷۰ نیز اقدامات و پروژه‌های مجموعه آب و فاضلاب برحسب ملاحظات مربوط به تنش‌ها و اقتصاد آبی صورت گرفته اما امروز با توجه به موضوعات و چالش‌هایی چون تغییر اقلیم و تنش‌های اجتماعی، شرایط خاصی در حوزه آب حاکم شده و تقاضای آبی بر منابع آبی فزونی دارد و چالش‌های جدید و جدی را به وجود آورده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به الزامات و اقدامات مورد نیاز برای مدیریت این شرایط جدید یادآور شد: فاکتورهایی چون توجه به بهره‌وری اقتصادی و مدیریت تقاضا از مهم‌ترین اولویت‌های این دوران جدید است و در این شرایط تنها با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای نمی‌توان پاسخگوی نیاز آبی بود و باید با بهره‌گیری از خرد جمعی و مدیریت درست مصرف، توازن منابع و مصارف را محقق کرد.

پاکرو تصریح کرد: تحقق این امر نیازمند حضور نیروها و مدیران متخصص در این حوزه‌هاست و این ظرفیت در مجموعه آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی وجود دارد و اقدامات مؤثر برای مدیریت تنش آبی تابستان گذشته در استان قابل تقدیر بوده و امیدواریم این حرکت و استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص در دور جدید مدیریتی این شرکت نیز تداوم یابد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول