اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افزایش انتقادها از حضور ریاض در یک رزمایش نظامی با تل‌آویو

حضور عربستان سعودی در رزمایش مشترک نیروهای دریایی به رهبری آمریکا و در کنار تل‌آویو انتقادات فراوانی را برانگیخته است.

افزایش انتقادها از حضور ریاض در یک رزمایش نظامی با تل‌آویو

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، مشارکت عربستان سعودی در رزمایش دریایی به رهبری آمریکا و با حضور نیروی دریایی رژیم صهیونیستی، باعث واکنش‌های منفی زیادی در جهان عرب شده است.

طبق گزارش پایگاه خبری "عربی۲۱"، این رزمایش نظامی با نام «IMX/CE ۲۰۲۲» توسط ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه با مشارکت ۶۰ کشور آغاز شده، که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نیز در آن مشارکت دارند.

رزمایش نظامی مشترک IMX/CE ۲۰۲۲ شامل ۹۰۰۰ نفر و ۵۰ کشتی است و بیش از ۶۰ کشور همکار و سازمان بین‌المللی فعال در مناطق جهان نیز در آن حضور دارند.

ریاض و تل‌آویو برای اولین بار است که در یک رزمایش مشترک چندملیتی به رهبری واشنگتن شرکت می‌کنند؛ این موضوع به نشانه‌ای مبنی بر احتمال نزدیکی روابط سعودی و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

این رزمایش همچنین باعث واکنش‌های منفی بسیاری از سوی کاربران عرب‌زبان در فضای مجازی و خصوصاً شده است. بیشترین انتقادهای تمسخرآمیز به این موضوع اختصاص داشت که کشورهای عربی، تل‌آویو را به عنوان حامی خود برگزیده‌اند.

این کاربر نوشته است: «اسرائیل حامی جدی ماست؛ چقدر ما ضعیفیم».

کاربر دیگری نوشته است: «هیچ نیرو و قدرتی به جز از جانب خداوند نیست؛ به خاطر این ذلت و انحطاطی که جهان عرب به آن رسیده است...».

این واکنش‌ها در حالی است که رزمایش ۱۸ روزه نیروی دریایی آمریکا از چهار روز پیش و با اعلام توییتری ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین آغاز شده و علاوه بر منامه، بسیاری از کشورهای عربی نظیر عربستان و عمان نیز در آن مشارکت دارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول