اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

واکنش نمایندگان کرمانشاهی مجلس در پی شهادت مامور ناجا: قانون حمایت از پلیس بازنگری شود

نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پی شهادت علی‌اکبر رنجبر به دست اوباش خواستار بازنگری قانون حمایت از پلیس، تأمین نیازها و تجهیزات ناجا همچنین اصلاح قانون استفاده از سلاح شدند.

واکنش نمایندگان کرمانشاهی مجلس در پی شهادت مامور ناجا: قانون حمایت از پلیس بازنگری شود

به گزارش خبرگزاری فارس در کرمانشاه، به دنبال شهادت «علی‌اکبر رنجبر» یکی از افسران پلیس در شهرستان شیراز هر یک از نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوهای جداگانه خواستار بازنگری قانون حمایت از پلیس و تأمین نیازها و تجهیزات ناجا شدند.

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت در این خصوص، اظهار کرد: ابتدا جا دارد شهادت این افسر حافظ امنیت را تبریک و تسلیت عرض کنیم، به نظر می‌رسد باید در دو مبحث حمایت از پلیس و تأمین تجهیزات اقدامات جدی انجام گیرد.

وی گفت: قانون حمایتی از پلیس برای استفاده از سلاح در مواجهه با ارازل و اوباش وجود دارد، اما آنچه که مسلم بوده حمایت مجموعه قضایی از پلیس است که باید این حمایت‌ها بیش از پیش افزایش یابد تا پلیس بتواند در مقابله با اقداماتی که مخل امنیت مردم است بهتر عمل کند.

پلیس باید در تجهیزات، آموزش و نیروی انسانی بروزترین باشد

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع دوم حمایت از ناجا برای تأمین تجهیزات مناسب است که باید بروز باشد.

رشیدی ادامه داد: در سال گذشته بودجه مناسبی برای ناجا در نظر گرفته شد اما کافی نیست و باید در بودجه امسال مبلغ بالاتری را در نظر گرفت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ١۴٠١ در پایان، گفت: پلیس ما باید در تجهیزات، آموزش و نیروی انسانی بروز ترین پلیس باشد که ناجا برای رسیدن به این مباحث نیازمند منابع مالی است و ما در مجلس تلاش می‌کنیم که خواست ناجا تحقق یابد.

 امکانات نیروی انتظامی در مقابله با تهدیدات مناسب و بروز نیست

مجتبی بخشی‌پور نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، ضمن تبریک و تسلیت شهادت افسر ناجا، اظهار کرد: بازنگری در قوانین و ارائه راهکارهای جدی برای حفظ امنیت جانی حافظان امنیت مردم بعنوان یک لزوم باید انجام گیرد.

وی افزود: مجلس آمادگی دارد که با همکاری ستاد نیروهای مسلح و ناجا، به سرعت به وظایف خود عمل کند.

شهریار حیدری دیگر نماینده استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفت‌وگو ضمن تبریک و تسلیت شهادت مأمور نیروی انتظامی اظهار کرد: امکانات نیروی انتظامی در مقابله با تهدیدات مناسب و بروز نیست.

وی یادآور شد: پلیس برای اجرای برنامه‌های عملیاتی خود از لحاظ لجستیکی باید ارتقاء یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ١۴٠١ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه مواردی را بیان و ناجا نیز برای تخصیص بودجه پیشنهاداتی را مطرح کرده است.

حیدری ادامه داد: آنچه که برای ما در کمسیون تلفیق مهم است، تحقق بخشی به پیشنهادات ناجا است و تلاش می‌کنیم خواست این عزیزان عملی شود.

عضو کمیته امنیتی کمسیون تلفیق بودجه سال ١۴٠١ در پایان گفت: نیروی انتظامی مظهر رشادت و مظلومیت است و باید با اقتدار کامل در حفظ امنیت کشور بخصوص شهروندان حرکت کند، لذا تأمین خواسته های آنها از وظایف ما در مجلس است.

اقتدار ناجا نباید کم‌رنگ شود

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا نماینده مردم سنقرو کلیایی در مجلس نیز شهادت علی‌اکبر رنجبر در شیراز به دست اراذل و اوباش بسیار دردناک و سخت دانست و گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار کشور است و نباید اقتدار او کم رنگ شود.

وی افزود: پیام این شهادت به مجلس اقدام فوری در بازنگری قانون حمل سلاح و استفاده از آن برای حافظان نظم و امنیت است که نباید خدشه‌دار شود.

سیدسعید موسوی دادستان نظامی استان کرمانشاه نیز در ادامه ضمن تسلیت این واقعه تلخ به خانواده این شهید عرصه امنیت و همکاران وی، به خبرنگار فارس، گفت: دستگاه قضایی و دادستانی نظامی استان کرمانشاه حامی قاطع عملکرد قانونی و وفق مقررات ضابطین در راستای ماموریت‌های محوله و ایجاد امنیت در جامعه  بوده و است.

وی خاطرنشان کرد: شهید رنجبر در راستای تأمین امنیت جامعه جان خود را در طبق اخلاص قرار داد و امروز همه آحاد مردم قدردان این تلاش‌ها و زحمات هستند.

بودجه نیروی انتظامی تقویت شود

آرش لهونی نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه، اظهار کرد: در قانون وظایف متعددی برای ناجا تعریف شده است، از مرزبانی تا حوزه ترافیک، جاده، مبارزه با موادمخدر، امنیت شهر و موارد دیگر که هرکدام یک از این وظایف به نوبه خود حائز اهمیت است.

وی ضمن تسلیت بمناسبت شهادت افسر ناجا افزود: ما باید در مجلس به تناسب هر یک از ماموریت‌های ناجا، در بودجه آن را تقویت کنیم.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: مجموعه ناجا، مجلس را در کنار خود ببیند و هرجا که نیاز به حمایت باشد، کمک خواهیم کرد.

قانون باید در خدمت حافظان امنیت جامعه باشد

علی رضایی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با تسلیت شهادت شهید رنجبر مامور انتظامی شیراز، اظهار کرد: شهادت مظلومانه مامور انتظامی شیراز مظلومیت پلیس را بار دیگر ثابت کرد و نشان داد قوانین حمایتی از ماموران پلیس نیاز به بازنگری دارد.

وی افزود: امروز پلیس جمهوری اسلامی مامور و مجری برقراری امنیت در جامعه است و اگر کسی متعرض وی شود در واقع در امنیت کشور اخلال ایجاد کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه پلیس مظهر اقتدار و امنیت جامعه است، تصریح کرد: همه متولیان امر و مسؤولان کشوری وظیفه دارند تا از این نهاد حاکمیتی نهایت حمایت را به عمل آورده و با متعرضان به ماموران پلیس قاطعانه و بدون هیچ گذشتی برخورد کنند.

رضایی با تاکید بر اینکه برای حفظ امنیت جامعه و کشور، قانون باید در خدمت حافظان امنیت جامعه باشد، بیان کرد: اگر امروز در برابر چنین افرادی که به خود اجازه می‌دهند وقیحانه به ماموران پلیس حمله ور شده و آن ها را مورد هجوم مسلحانه قرار می‌دهند، نایستیم  فردا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم امنیت شهر و جامعه‌ای که در آن زندگی می کنیم تأمین شود.

وی با بیان اینکه جامعه بدون امنیت رنگ آرامش، توسعه و پیشرفت را به خود نمی‌بیند، گفت: هرقدر بتوانیم دست مامور قانون را در ایجاد امنیت باز بگذاریم سود حاصل از آن که برقراری آرامش و امنیت پایدار است به همه مردم و اقشار جامعه می‌رسد.

نماینده صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل ضعف قوانین در استفاده از تجهیزات در اختیار پلیس و ضعف قوانین حمایتی، از جمله برخورد غیر تخصصی دادسراهای عمومی در بررسی اتهامات متوجه نیروهای پلیس در حین انجام وظیفه، عملا پلیس را در برخورد با مجرمان و زورگیران خلع سلاح کرده و موجب جری شدن مجرمان در شدت بخشیدن و تکرار شرارت شده است.

رضایی ادامه داد: به ریاست قوه قضائیه پیشنهاد می‌کنم برای حمایت از حافظان امنیت جامعه کلیه شکایات و اتهامات احتمالی از نحوه عملکرد نیروهای پلیس در حین انجام وظیفه، در یک دادسرای ویژه مانند دادسرای نظامی یا دادسرای ویژه کارکنان دولت مورد رسیدگی قرار گیرد و از دادسراهای عمومی برای رسیدگی به شکایت از نیروی انتظامی سلب صلاحیت شود، تا شجاعت اقدام سریع و به موقع در برخورد با مجرمین، اوباش و اراذل و جرائم مشهود از نیروی خدوم انتظامی سلب نشود.

وی در پایان با تسلیت شهادت افسر باغیرت پلیس شیراز، ابراز امیدواری کرد: اشد مجازات از سوی دستگاه قضائی برای قاتل و شرور دستگیر شده تعیین شود تا درس عبرتی شود برای دیگر اشراری که نیات مشابهی را در سر می‌پرورانند.

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول