اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نماینده مردم هرمزگان: اقتدار پلیس نباید خدشه‌دار شود

نماینده مردم هرمزگان گفت: اقتدار پلیس که برآمده از اراده عمومی برای برقراری امنیت و آرامش است، نباید خدشه‌دار شود.

نماینده مردم هرمزگان: اقتدار پلیس نباید خدشه‌دار شود

محمد آشوری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به شهادت یک پلیس در پی قمه کشی اراذل و اوباش، اظهار کرد: پلیس مظهر اراده عمومی برای برقراری امنیت است و نباید اقتدار او مورد خدشه قرار گیرد.

وی با بیان این که صیانت از امنیت مردم خط قرمز پلیس در مواجهه با برهم زنندگان نظم عمومی است و این مهم در سایه حمایت قانونی و قضایی از پلیس میسر می‌شود، تصریح کرد: ابعاد جدیدی از تهدید بر علیه امنیت عمومی در جامعه بوجود آمده که مجلس می‌بایست قانون بکارگیری تجهیزات پلیسی نظیر سلاح را به نفع تقویت امنیت عمومی اصلاح و یا تقویت کند.

نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت همچنین اضافه کرد: نیروی انتظامی با طیف وسیعی از تهدیدات در کشورمان مقابله می‌کند و تشکیل پلیس‌های تخصصی در بدنه نیروی انتظامی سبب مواجهه بهتر با جرایم شده است و لذا اگر بسترسازی قانونی برای ایفای بهتر مسؤولیت‌های پلیس مورد نیاز باشد، مجلس در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد.

آشوری از نقش پلیس در ایجاد امنیت همه‌جانبه در کشورمان بخصوص در استان هرمزگان تجلیل کرد و بیان داشت: گاهی عدم ایفای مناسب مسؤولیت از سوی برخی دستگاه‌ها سبب فشار مضاعف بر پلیس می‌شود که ضرورت دارد تا در حوزه تقسیم وظایف و امکانات، توجه لازم به این مسأله صورت گیرد.

وی همچنین بر تقویت معیشت پلیس به عنوان قشر پرتلاش و همواره در معرض آسیب جامعه تأکید کرد و عنوان داشت: هم نیروهای انتظامی ما و هم محیط بانان ما در سال‌های اخیر در زمینه استفاده از سلاح در مأموریت‌های خود دچار گرفتاری‌هایی شده‌اند که ضرورت دارد به لحاظ قانونی این مسائل را تعیین تکلیف کنیم تا متعرضان به حریم امنیت عمومی جرأت این جسارت‌ها را به خود راه ندهند.

انتهای پیام/ 88055/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول