اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تقویت زیرساخت‌های فرهنگی از مطالبات جدی مردم شهرستان کوار است

خطیب جمعه کوارگفت: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، اختصاص اعتبار برای ایجاد اداره تبلیغات اسلامی و ایجاد اداره اوقاف و امور خیریه از مطالبات جدی فرهنگی مردم شهرستان کوار است.

تقویت زیرساخت‌های فرهنگی از مطالبات جدی مردم شهرستان کوار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوار، حجت‌الاسلام مجید گشول در خطبه‌های نماز جمعه امروز کوار، با اشاره به فرارسیدن ماه رجب، ماه استغفار و دعا و توجه به امام‌زمان(عج) گفت: یکی از ابعاد تقوای اعتقادی و یکی از مسائل زیربنایی و حیاتی و امیدبخش که از زمان پیامبر اکرم تا زمان امامان معصوم در فرصت‌های گوناگون به آن پرداخته شده‌، مسئله مهدویت و اعتقاد به امام‌زمان است.

وی به‌ مناسبت شهادت امام دهم، موضوع مهدویت را در بیان و تلاش امام هادی بررسی کرد و افزود: دوران امام هادی(ع) دوران اختناق و حساسیت دستگاه ظلم نسبت‌ به موضوع امام مهدی(عج) و آخرین حجت خدا بود. دشمن، به شدت مراقب و حساس بود و اما امام هادی(ع) از فرصت‌ها حداکثر استفاده را برد و در قالب دعا و زیارت و با شیوه‌های گوناگون یاد امام‌زمان را زنده نگهداشت.

خطیب جمعه کوار افزود:گسترش شبکه وکالت در جهان اسلام و روش نامه نگاری و مدیریت و هدایت با واسطه و از راه دور توسط امام هادی(ع) زمینه‌سازی برای ظهور امام‌زمان بود.

حجت الاسلام گشول با خواندن دعایی از امام هادی(ع) ادامه داد: وعده آمدن امام‌زمان یک وعده الهی است و محقق خواهد شد و امید و اعتقاد به آن حضرت، بصیرت و صبر انسان را بالا می‌برد و همه توجه داشته‌باشیم هرچه یاد امام‌زمان و فرهنگ مهدویت را گسترش دهیم و زنده نگه داریم جامعه ما سالم‌تر می‌ماند.

امام جمعه کوار با تسلیت رحلت ملکوتی مرجع بصیر آیت‌الله صافی گلپایگانی پرسابقه‌ترین عالم دینی حوزه علمیه قم گفت: وی از برترین شاگردان آیت‌الله بروجردی همراه و مشاور علمی و عملی آیت‌الله گلپایگانی، مشاور امین حضرت امام بود که هشت سال در شورای نگهبان حضور داشت و دلسوز نظام و رهبری بود.

حجت‌الاسلام گشول تحقق اهداف انقلاب اسلامی را در پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و تمدن اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: علاج مشکلات کشور این است که دولت به‌معنای گسترده آن که شامل قوه مجریه و قوه قانون‌گذاری و قوه قضاییه می‌شود کاملاً اسلامی شود مدیران همه اسلامی باشند.

محور برنامه‌های دهه فجر باید بیانیه گام دوم انقلاب باشد

خطیب جمعه کوار افزود: انقلاب به انحطاط و تحقیر تاریخی پایان داد، سلطنت استبدادی را به حکومت مردمی و مردم‌سالاری دینی تبدیل کرد، عنصر اراده ملی و اراده جوانان را در مدیریت کشور وارد و روحیه ما می‌توانیم را انتقال داد.

حجت الاسلام گشول گفت: برکات انقلاب اسلامی فراوان است، ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران، ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی و فناوری خدمت‌رسانی و مشارکت عمومی رشد سیاسی، رشد علمی تقسیم امکانات عمومی کشور به همه‌جا رشد معنوی و اخلاقی ایستادگی در برابر دشمن از برکات انقلاب اسلامی است.

امام جمعه کوار با بیان مطالبه مردم شهرستان کوار اظهار داشت:  تقویت زیرساخت‌های فرهنگی مانند تکمیل مساجد نیمه‌کاره و تکمیل خانه‌های عالم نیمه‌کاره و اختصاص اعتبار برای ایجاد اداره تبلیغات اسلامی و ایجاد اداره اوقاف و امور خیریه از مطالبات جدی فرهنگی مردم شهرستان کوار است.

حجت‌الاسلام گشول گفت: ستوان یکم علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز، ۱۳ بهمن در درگیری با ارازل و اوباش با اصابت سلاح سرد  به ناحیه گردن مجروح شد و به شهادت رسید در همین محور هفته قبل او بیش‌از ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیان کشف و ضبط کرد.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول