اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار معاون وزیر خارجه قزاقستان و هماهنگ کننده دائم سازمان ملل

در دیدار معاون وزیر خارجه قزاقستان و هماهنگ کننده دائم سازمان ملل طیف وسیعی از مسائل مربوط به تعامل دو طرف بررسی شدند.

دیدار معاون وزیر خارجه قزاقستان و هماهنگ کننده دائم سازمان ملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «آکان رحمتولین» معاون وزیر خارجه قزاقستان و «میکایلا فریبرگ استوری»، هماهنگ کننده دائم سازمان ملل در این کشور دیدار و گفت و گو کردند.

در جریان این ملاقات طرفین طیف وسیعی از مسائل مربوط به تعامل قزاقستان با سازمان ملل، از جمله اجرای اصلاحات سیاسی و اجتماعی «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور این کشور را بررسی کردند.

فریبرگ استوری، در مورد روند اجرای پروژه های در حال انجام تیم کشوری سازمان ملل صحبت و آمادگی خود را برای مشارکت فعال در اجرای برنامه اقدام دولت برای سال 2022، اعلام کرد.

مسائل مربوط به دستیابی به اهداف توسعه پایدار از جمله کاهش فقر و نابرابری اجتماعی، دستور کار آب و هوا و حمایت از حقوق بشر به عنوان اولویت های تعامل، مورد توجه طرفین قرار گرفت.

طرفین همچنین در مورد برگزاری رویدادهای مشترک به مناسبت سی‌امین سالگرد الحاق قزاقستان به سازمان ملل متحد تبادل نظر کردند.

در پایان این دیدار معاون وزیر خارجه قزاقستان با تشکر از نماینده سازمان ملل برای حمایت های مداوم از این کشور مدال «30 سال استقلال قزاقستان» را به وی اهدا کرد.

به نوبه خود هماهنگ کننده دائم سازمان ملل از ریاست قزاقستان برای همکاری موثر تشکر و برای توسعه بیشتر روابط قوی و قابل اعتماد بین این کشور و ملل متحد ابراز اطمینان کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول