اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نگاهی به اتفاقات چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی روز گذشته به صورت گزینشی با رسانه‌ها گفت‌وگو کرد.

نگاهی به اتفاقات چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر

خبرگزاری فارس-گروه سینما: چهارمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر روز گذشته (پنجشنبه ۱۴ بهمن‌ماه) در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران (خانه جشنواره فیلم فجر) برگزار شد. روزی که چند نکته قابل تامل داشت که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

اولین نکته روز گذشته مربوط به حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی می‌شود. او پس از حضور در خانه جشنواره فجر، با برخی از رسانه‌ها به صورت گزینشی مصاحبه کرده و از گفت‌وگو با برخی رسانه‌های دیگر خودداری کرد. این موضوع باعث ناراحتی برخی از اصحاب رسانه شد. انتظار می رود جناب آقای خزاعی نسبت به همه رسانه‌ها نگاهی هم سطح داشته باشد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که بتواند رضایت همه رسانه‌های حاضر در خانه جشنواره را به دست آورد. 

نکته دوم مربوط فیلم‌های روز دوم می‌شود. فیلم‌های این روز به بسیاری از اهالی رسانه و منتقدان اثبات کرد که هیأت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر در بی‌سلیقه‌ترین شکل ممکن فیلم‌ها را انتخاب کرده‌اند. کیفیت برخی از آثار چنان پایین است که انگار آثار برای مسابقات محلی انتخاب شده‌اند، نه مهمترین رویداد سینمایی کشور. جشنواره فیلم فجر که روزی محل ظهور بزرگ‌ترین فیلم سازان کشور بوده است نباید در مسیری قرار بگیرد که به یک جشنواره دم دستی و سطحی تقلیل یابد. اگر حضور فیلم‌های ضعیف از فیلم اولی‌هایی که حتی ممکن بود به یک جشنواره دانشجویی در یک دانشگاه درجه سه هم راه پیدا نکنند در این جشنواره تکرار شود بی‌شک جشنواره فیلم فجر جایگاه خود را از دست داده و در سال‌های آینده از سوی علاقه‌مندان به هنر و سینما جدی گرفته نخواهد شد. باید فکری اساسی برای این موضوع کرد و بستری فراهم آورد تا فیلم‌های درجه یک در جشنواره حاضر باشند چرا که این جشنواره ویترین جریان‌های فرهنگی کشور است و باید به شدت از آن مراقبت کرد و بی شک اصل بر حضور آثار با کیفیت است. 

نکته دیگر این روز از جشنواره فجر، نصب پیام تسلیت به مناسبت عروج ملکوتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بود که نشان از توجه درست جشنواره فیلم فجر به اتفاقات مهم روز داشت و باعث تحسین عوامل اجرای جشنواره شد. لازم است به این نکته اشاره شود که  سرو شکل جشنواره فیلم فجر در دوره چهلم که این روزها در حال برگزاری است نسبت به قبل نسبت بیشتری با نام فجر پیدا کرده است. این را می توان با یک گشت و گذار ساده در خانه جشنواره به وضوح مشاهده کرد.

پنجمین از جشنواره فیلم فجر تا ساعاتی دیگر کار خود را آغاز می‌کند و قرار است امروز دو فیلم سینمایی «بی‌مادر» و «دسته دختران» به نمایش درآید. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول