اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اولین استارتاپ فرش دستباف کردستان به کار خود پایان داد

اولین استارتاپ فرش دستباف کردستان که به مدت دو روز در سازمان آموزش فنی حرفه ای با حضور صاحبنظران حوزه فرش برگزار شد به کار خود پایان داد.

اولین استارتاپ فرش دستباف کردستان به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان شامگاه امروز در آیین اختتامیه  اولین استارتاپ فرش دستباف استان صنعت فرش را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: رشد و توسعه اقتصادی صنعت فرش می تواند به ثبات بازار فرش و ایجاد اشتغال در استان کمک کند.

سیدجمیل احمدی با اشاره به پتانسیل‌های بالقوه در حوزه فرش استان تاکید کرد: در راستای توسعه صنعت فرش می.توان از ظرفیت جوانان خلاق و خوش فکر استفاده کرد.

وی همچنین افزود: با بهره‌گیری از نوآوری و فناوری‌های روز می‌توان این صنعت را در استان توسعه داد.

احمدی با اشاره به اینکه فرش دستباف ایران از پیشینه زیادی برخوردار است، تصریح کرد: یکی از مزیت‌های نسبی فرش دستباف مزیت رقابتی بودن است.

وی افزود: در این راستا صنعت فرش در کشور برای راه‌یابی به بازارهای جهانی باید با تکنولوژی روز همگام شود.

احمدی با اشاره به اینکه در مطالعات طرح تکاپو زنجیره و‌خوشه فرش مورد توجه قرار نگرفته است اظهارکرد: فرش دستباف زمانی می‌تواند در بازارهای جهانی به جایگاه ویژه ای دست یابد که تمام خوشه های فرش ( از ریسندگی نخ گرفته تا بافنده ) مورد توجه قرار گیرد و از ایده آنها بهره گرفت.

وی تاکید کرد: بهره گیری از ایده و نظرات صاحبنظران حوزه فرش و مربیان و‌ متدهای دانشگاهی منجر به ایجاد ارزش افزوده در زنجیره فرش می شود.

وی یادآور شد: در این استارتاپ خبرگان حوزه فرش، صاحبنظران، نوآوران، خلاقان و جوانانی که بر فناوری تسلط داشتند  ایده های خود را به منظور عرضه فرش در بازارهای جهانی ارایه کردند.

احمدی خواستار حمایت سرمایه گذاران از ایده فناوران و نوآوران حوزه فرش شد و با اشاره به اینکه این رویداد استارتاپی با شرکت ۴۸ نفر برگزار شد گفت: در مرحله داوری ۲۵ نفر انتخاب شدند و در نهایت پنج تیم گزینش شد.

به گفته وی، برگزاری این رویداد با محوریت فرش ادبیات جدیدی در حوزه فرش مطرح کرده و بکارگیری ایده های نو در تولید فرش موفقیت آمیز خواهد بود.

انتهای پیام/ ۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول