اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دیدار مدیرعامل دخانیات ایران با کارگران مجتمع دخانیات استان گلستان/ اینکه منافع توتون‌کاران به جیب دلالان برود با آن مخالف هستیم

حسین عامریان مدیر عامل مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و محمد شیخان مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران در نشست صمیمی با کارگران مجتمع دخانیات گلستان بر رسیدگی و رفع مشکلات آنها تاکید کردند.

دیدار مدیرعامل دخانیات ایران با کارگران مجتمع دخانیات استان گلستان/ اینکه منافع توتون‌کاران به جیب دلالان برود با آن مخالف هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت دخانیات ایران از قرق استان گلستان، محمد شیخان  امروز در نشست صمیمی با کارگران و برخی از مردم همجوار کارخانجات قرق مجتمع دخانیات گلستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی با هدف مقابله با ظلم و تبعیض به پیروزی رسید، اظهار کرد: انسان هیچ‌گاه تبعیض را نمی‌پذیرد و یکی از دغدغه‌های شما هم مسئله تبعیض است.

وی تصریح کرد: تبعیض و بی‌عدالتی ما را از هم دور کرده و باعث اختلاف بین ما شده است.

مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران عدالت را یکی از مطالبات مردم دانست و گفت: دولت آیت‌الله رئیسی اجرای عدالت را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

شیخان با اشاره به رانت و فساد در شرکت دخانیات گفت: مقابله با مافیا سخت است و نیاز به همکاری شما مردم دارد.

وی با اشاره به درخواست کارکنان دخانیات برای تبدیل وضعیت استخدامی گفت: چند سال پیش قانونی در کشور وضع شد که شرکت‌های پیمانکاری را حذف کردند ولی متاسفانه این شرکت‌ها دوباره شکل گرفتند.

مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه اولین اقدام ما این مسئله است، افزود: همه کارکنانی که در فضای شرکت‌های پیمانکاری مشغول هستند آنها را تبدیل وضعیت می‌کنیم و این جزء حقوق واقعی پرسنل است.

شیخان با بیان اینکه این سیاست و اقدام غلط که قسمتی از حقوق پرسنل به جیب شرکت‌های پیمانکاری می‌رود، باید اصلاح شود، افزود: موضوع بعدی تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری است. حدود ۳۰۰ نفر در شرکت دخانیات از جامعه ایثارگری هستند که ما به دنبال تبدیل وضعیت آنها هستیم.

* اینکه منافع توتون‌کاران به جیب دلالان برود با آن مخالف هستیم

وی تاکید کرد: شاید فرآیند تبدیل وضعیت کمی طول بکشد اما قطعاً تا پایان سال جاری این اتفاق خواهد افتاد.

مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران مطالبه اشتغال را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای من لذت‌بخش است که فرزندان شما و یا فرزندان این مملکت مشغول به کار شوند، اما باید شرایطی ایجاد شود یا ظرفیت‌های ایجاد اشتغال به وجود آید.

شیخان سرمایه‌گذاری را در این زمینه مهم دانست و افزود: باید ظرفیت تولید را افزایش دهیم تا فرزندان شما مشغول به کار شوند.

وی خطاب به نمایندگان گرگان (غلامرضا منتظری، رمضانعلی سنگدوینی) که در جلسه حضور داشتند، گفت: شما باید ما را در این خصوص یاری کنید تا ظرفیت اشتغال فراهم شود.

مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه ۶۰ درصد توتون کشور در گلستان کشت می‌شود، گفت: یکی از سوالات شما این است که چرا این توتون به قیمت مناسب خریداری نمی‌شود باید اعلام کنم منافع کشاورزان در تجارت توتون به جیب دلالان و مافیا می‌رود که ما با آن مخالف هستیم.

* محصولات توتون کشاورزان را تضمینی خریداری می‌کنیم

شیخان با تاکید بر اصلاح نظام قیمت‌گذاری توتون افزود: محصولات کشاورزان را تضمینی خریداری می‌کنیم و بسته‌های حمایتی را برای هر یک از کشاورزان در نظر می‌گیریم.

وی به کارگران قول داد به تک‌تک نامه‌های آنان پاسخ خواهد داد.

مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران خطاب به آنها گفت: اگر تولید در این مجتمع اتفاق بیافتد و از ظرفیت‌های آن نهایت استفاده شود کسی به خود اجازه نمی‌دهد با توتون کشاورزان دلالی و سفته‌بازی کند.

شیخان همچنین ظرفیت‌های مرزی بودن استان گلستان را مورد اشاره قرار داد و گفت باید محصولات استان به کشورهای منطقه صادر شود.

پس از سخنان شیخان، رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با تقدیر و تشکر از دکتر عامریان و دکتر شیخان، خطاب به کارکنان دخانیات گفت: این عزیزان از جنس شما و دلسوز شما مردم هستند.

وی در ادامه افزود: باید با افزایش تولید، ظرفیت اشتغال را افزایش داد تا جوانان این استان مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول